Összes oldalmegjelenítés

2018. augusztus 14., kedd

Jeruzsálemi kalács - babka

Két napja láttam valamilyen sütis műsorban elkészíteni. Utána már álltam is neki a tésztát összedolgozni. Nincs sok babra vele és mégis annyira jóóóóóóóóóóó!
Mindenütt ezt olvastam róla, muszáj volt kipróbálnom. Yotam Ottolengi receptje, - akinek minden ételét imádom, - amit Sami Tamimi vel készítettek  el.



Hozzávalók: 

A tésztához:
530 g pásztói kenyérliszt
60 g gyümölcscukor
10 g szárított élesztő
1 citrom reszelt héja
3 nagy tojás
120 ml víz
1 csapott tk só
150 g sótlan vaj kockákra vágva.

A száraz anyagokat a keverőgép táljába tettem és lassú fordulaton összekevertem, majd hozzáadtam a tojásokat és a vizet is így néhány percig lassan, majd közepes sebességgel kevertem és elkezdtem hozzáadagolni a vajkockákat. Kb. 10 percig dagasztottam, ekkorra teljesen fényes, homogén tészta lett.  Utána kiolajozott üvegtálba tettem, lefedtem folpackkal és a hűtő felső polcára tettem egy éjszakára. Éjjel kb. jó másfélszeresére nőtt.
Kivettem, ketté osztottam és egy-egy darabot enyhén lisztezett munkafelületen kb. 40X30 cm-es téglalappá nyújtottam. 

Töltelék hozzávalói:

  • 150 g étcsokoládé (70 % kakaótartalmú)
  • 120 g sózatlan vaj
  • 30 g cukrozatlan kakaópor
  • 30 g gyümölcscukor porrá őrülve
  • 1 tk őrölt kardamommag
  • 0,5 kk fahéj



  • 120 g darabolt mandula (épp ez volt otthon)
  • 100 g kandírozott narancshéj

A csokoládét a vajjal és a cukorral vízgőz felett megolvasztottam, majd hozzákevertem a fűszereket és a kakaóval elkevert cukrot. Félretettem kicsit hűlni, majd a felével megkentem az egyik tésztát, megszórtam mandulával és kandírozott narancshéjjal, aztán jó szorosan feltekertem. Középen hosszában kettévágtam és maga körül megtekertem úgy, hogy a vágott fele mindig felfelé nézzen. Sütőpapírral kibélelt gyümölcskenyér formába tettem és folpackkal letakarva a pulton egy órát kelesztettem, majd 180 fokos sütőben alul-felül -légkeverésen sütöttem 30 percet. 

Cukorszirup a tetejére:

  • 100 ml víz
  • 100 g nádcukor
  • 0,5 narancs vékonyan lehámozott héja

Ezt összeforraltam, besűrítettem kicsit, majd a narancsokat kivettem és vékonyra felszeleteltem.
A megsült kalácsot átkentem, meglocsolgattam a sziruppal és megszórtam még egy kis extra narancshéjjal. Miután kihűlt a kalács, csak akkor emeltem ki a formából. 
Most tartunk a végénél, de már töröm a fejem, hogy mikor sütöm meg újra. :-)







Nincsenek megjegyzések: