Összes oldalmegjelenítés

2012. december 29., szombat

Citromos keksz

Másfél órája olvastam ezt a receptet és már degeszre ettem magam belőle. Nekem minden jöhet, ami citromos, tehát nem volt kérdéses, hogy meddig várok az elkészítésével. A Nosalty írta egyik tehetséges szakács leány, aki saját bevallása szerint öt éve belekóstolt a sütésbe és azóta nem tudja abbahagyni. Ő mondta el, hogy Stahl Judit magazinjában találta a receptet. Nem maradt sokáig ott.


Hozzávalók: 

  • 25 dkg fehér tönkölyliszt
  • 12,5 dkg vaj
  • 6 dkg gyümölcscukor
  • 2 tojás
  • 1 csipet só
  • 1 citrom reszelt héja és leve
  • 1/2 tk sütőpor


Elkészítése:

A vajat a tojással, a  cukorral és a citromlével kikevertem. Hozzáadtam a sütőporral elkevert lisztet, sót, citromhéjat. Kicsit ragacsos, puha tésztát kaptam. Ezt belesimítottam szilikon sütőformába kb. fél cm vastagon és 180 fokra előmelegített sütőben, hőlégkeverésen 15 perc alatt megsütöttem. Az a sütemény, amit teflonban sütöttem, ugyanannyi idő alatt jobban megbarnult, mint  a szilikonban sütöttek. Mondjuk ízértékéből semmit nem vont le. Egy remek citromos keksz.

Nincsenek megjegyzések: