Összes oldalmegjelenítés

2013. január 1., kedd

Egy tál lencse a gazdagságért

Úgy tartják, ha újévkor lencsét eszel, gazdag leszel. Na rajtam ne múljon a jólét. Az ideit kicsit indiaiasra formáltam, mert nagyon szeretjük azt az ízvilágot és ugyan egy évben egyszer eszünk lencsét (legalábbis a hagyományost), de az jó legyen. Nagyon büszke vagyok, mert a Nosaltyn a tavalyi lencsém  a legnézettebb recept volt. Dagad a keblem a büszkeségtől. 

Íme, az idei: 




Hozzávalók: 

  • 0,5 kg lencse
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 tk egész fekete bors
  • 1 tk egész római kömény
  • 1 tk egész koriandermag
  • 1 tk őrölt kurkuma
  • 1 tk rogan johs fűszerkeverék (csak ha tartasz otthon)
  • 5-6 babérlevél
  • 3 ág friss kakukkfű
  • annyi húsleves, hogy ellepje a beáztatott lencsét
  • 0,5 kg füstölt hús (tarját tettem bele)

Sűrítéshez:

  • 2 ek vaj
  • 2-3 ek liszt
  • 1 dl tej
  • 3 dl tejföl
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 1 ek magos dijoni mustár
Elkészítése:

Úgy kezdődött, hogy azt gondoltam, van itthon egy csomag lencsém, de tévesek voltak az ismereteim. Szilveszter délelőtt tapasztaltam, hogy bizony csak fekete dhal és mungóbab található a szekrényemben. Futottam egyik boltról a másikra. Valami lehet az országban,- mert képzeljétek, sehol nem kaptam lencsét. Lehet, hogy ilyen nagy a baj. Attól tartok, igen.
Tehát visszakanyarodva a recepthez, a nehezen megszerzett lencsét beáztattam 2 órára, leöblítettem, lecsepegtettem. Egy nagy vastag falú teflon lábas aljára tettem a füstölt húst, a megtisztított hagymát és egy nagy fém fűszertartóba az összes fűszert, ráhalmoztam a lencsét. Felöntöttem annyi húslevessel, ami ellepte egy centivel, túl is lépte a halmot és 160 fokra előmelegített sütőbe tettem hőlégkeverésre egy jó órára, mint ahogyan a sóletet szokták. Azért ezt a hőfokot választottam, mert így be tudtam tenni mellé az aznapi ebédünket. Ki hogyan spórol. 
Egy óra alatt jól megpuhult a lencse. Kivettem belőle a fűszertartót és a megfőtt füstölt húst és már csak be kellett sűrítenem. vajból, lisztből, tejből sűrű besamelt készítettem, amit sok-sok tejföllel hígítottam fel kissé. Ezt belekevertem a megfőtt lencsébe, adtam hozzá mustárt, citromot és már el is készült a "bankom". Nagyon finom lett. Jelzi az indiai ízeket, de nem tolakodóan. Bárki számára egy finom ebéd lehet.

Nincsenek megjegyzések: