Összes oldalmegjelenítés

2012. december 7., péntek

Meggylekvárral töltött kuglóf

Az ok, amiért nekiálltam, mert meglepetésnek szántam néhány ismerősömnek. Készítettem szilvalekvárost és meggylekvárost is, mint ez itt.



Hozzávalók a tésztához:


  • 0,3 dl tej
  • 0,7 dl tejszín
  • 0,5 dl tejföl
  • 1 dkg élesztő
  • 1 tk méz
  • 1 tojás sárgája
  • 3 dkg gyümölcscukor
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 15 dkg finomliszt
  • 15 dkg félfogós liszt
  • 1 kis csipet só
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 1 tk citruspor
  • 1 ek levendulaszirup
  •  2 dl meggylekvár

Elkészítése:

A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a mézet és belemorzsolva az élesztőt megkelesztettem.
Kenyérsütőgép üstjébe töltöttem alulra a folyékony anyagokat, felülre a lisztet és a gépet dagasztó programra állítottam. Dolgozott is szorgalmasan, dagasztott, kelesztett. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam, három részre osztottam. Mindegyiket kinyújtottam hosszúkás téglalap formára, alsó szélét megkentem meggylekvárral és feltekertem a tésztát. Ezt követően a három hurkát megfontam és beletekertem ebbe a kis formás kuglófsütőbe. A tetejét megkentem a maradék tojásfehérje és némi levendulaszirup keverékével, hullajtottam rá néhány levendulavirágot és betoltam a 160 fokos sütőbe hőlégkeverésen és kb. 35 perc alatt szép pirosra sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: