Összes oldalmegjelenítés

2013. január 14., hétfő

Gombás-sonkás-zöldséges sült tészta

A mai ebédünk így nézett ki. 


Mint minden olasz étel, pillanatok alatt elkészíthető. Még korán reggel munka előtt is bevállalom, olyan egyszerű. A nagyszerű ízek, illatok mellett a gyors elkészíthetősége is nagy erénye sok olasz fogásnak.

Hozzávalók:

  • 30 dkg penne
  • 2 ek olívaolaj
  • 30 dkg csiperke gomba
  • 10 dkg bacon felkockázva
  • 1 kisebb zsenge cukkini
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 marék koktélparadicsom
  • 3-4 ág kakukkfű
  • frissen őrölt bors
  • 2 ek liszt
  • 2 ek vaj
  • 2 dl 30 %-os tejszín
  • 15 dkg mascarpone sajt
  • 12-15 dkg reszelt sajt


Elkészítése: 

A pennét lobogó sós vízben 10 perc alatt megfőztem, leszűrtem. 
Az olajon elkezdtem pirítani a hagymát és a felszeletelt bacon szalonnát. Amikor elkezdett karamellizálódni, beleszeleteltem a cukkinit, a negyedekre vágott gombát, frissen őrölt borssal szórtam meg, majd a felezett koktélparadicsomok következtek. Egy percig együtt sütöttem őket, majd kivajazott sütőtálba szedtem a kifőtt tésztával együtt és összekevertem őket. A vajat felforrósítottam, hozzáadtam a lisztet, borsot, kevés sót és egy percig pirítottam, aztán felengedtem a tejszínnel, hígabb besamelt forraltam belőle. A tüzet elzárva belekevertem a mascarponét és leöntöttem vele a zöldséges tésztát. Végül gazdagon megszórtam reszelt sajttal és 200 fokos ra előmelegített sütőben negyed óra alatt készre sütöttem.

Persze a fiamnak nem felelt meg, csak kopasz tésztát evett ketchuppal és reszelt sajttal, de ez az ő baja.

Nincsenek megjegyzések: