Összes oldalmegjelenítés

2013. január 14., hétfő

Olasz sajtos mandulás rudacska

Ezt a finom kis receptet férjem találta a Vidék Íze című receptújságban. Egyszer egy munkahelyi bulira el is készítettük együtt és nagy sikere volt. Kolléganőjének, - aki most elmegy tőlük,- nagyon ízlett, elkérte a receptet, de valahogyan nem úgy sikerült, mint a mienk. Mivel most őt búcsúztatják, így természetesen ezt sütöttem az alkalomra. Kicsi félsz volt bennem, hogy mi van, ha most nekem sem sikerül? Szerencsére ugyanolyan lett, mint először. Lettek volna hozzá kiegészítő változtatásaim, de nem mertem megkockáztatni.

Hozzávalók: 

  • 30 dkg tönköly fehér liszt
  • 12 dkg mandula darálva
  • 2 tojás sárgája
  • 2 nagy csipet só
  • 20 dkg reszelt sajt (én Pannóniát használtam, de az eredeti parmezánt ír)
  • 24 dkg vaj
  • 1 tk citromllé

Kenéshez: tojás
Tetejére: reszelt sajt

Elkészítése:

A hozzávalókat,- kivéve 5 dkg reszelt sajtot,- összegyúrtam, folpackba csomagoltam és a hűtőben pihentettem 1-2 órát. A tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam 2-3 mm vékonyra és a tésztalapot egyben belefektettem  a sütőpapírral bélelt tepsibe.
Tetejét lekentem a maradék tojásfehérjével, megszórtam reszelt sajttal és csak ekkor felvágtam derelyevágóval vékony rudacskákká. Így megspóroltam a temérdekszer szálanként pakolós tészta transzportot. 200 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt szép arany-barnára sütöttem őket. Óvatosan kell kiszedni őket, mert törékeny.


Nincsenek megjegyzések: