Összes oldalmegjelenítés

2013. január 13., vasárnap

Gyümölcsös kalács

Éjjel több-kevesebb sikerrel virrasztottam mert  amerikai foci rájátszás meccseket néztem. Izgalmas volt mindkettő, megérte kiböjtölni. Közben a kiváló két üstös kenyérsütőmbe bekészítettem egy kis reggelinek valót. Egyik üstbe egy focaccia alapanyagait, a másikba a kalácsnak valót töltöttem és elindítottam.

Kalács hozzávalói:

  • 1,3 dl tej
  • 1 tk méz
  • 1,2 dkg friss élesztő
  • 1 tojás sárgája
  • 1 tk citruspor
  • 3,5 dkg vaj
  • 3,5 dkg xilit
  • 2 ek tejföl
  • 32 dkg finomliszt


Töltelékhez:

  • 1 nagy alma megpucolva, kimagozva, felkockázva 1 x 1 cm-esre
  • 6-8 szem szilva felkockázva 1 x 1 cm-esre
  • 3-4 szelet kandírozott narancs felkockázva 1 x 1 cm-esre
  • 1 marék dió durvára vágva
  • 2 ek barna cukor
  • 1 tk fahéj
  • 1/3 csomag vaníliás cukor 



Elkészítése:

A kalácstésztát megdagasztotta a kis ügyes és meg is kelesztette. A megkelt tésztát kinyújtottam kb. 30 x 35 cm-es téglalappá. Megszórtam a dióval, szétterítettem rajta a felkockázott gyümölcsöket, megszórtam 2 kanál barna cukorral, fahéjjal és a vaníliás cukor harmadával, majd a tésztát feltekertem és egy őzgerincformába fektettem. A tészta tetejét megkentem a megmaradt tojásfehérje és tejföl keverékével. Tetejére 2 ek barna cukrot és a vaníliás cukor harmadát szórtam. 160 fokra előmelegített sütőben 40 perc alatt készre sütöttem. Rácsra téve hűtöttem ki, de már langyosan nekiestünk. Hiába, a sok izgalom a foci közben meghozta az étvágyunkat.



Nincsenek megjegyzések: