Összes oldalmegjelenítés

2013. január 8., kedd

Ropogós szilvás gombóc

Nem nagy tudomány szilvás gombócot főzni, csak azért írom le, mert nagyon finom volt a morzsája, amibe forgattam. Kellemes ízű, roppanós. Szóval ott volt a szeren. Milyen szerencse, hogy egy nagy halom szilvát ősszel eltettem a mélyhűtőbe. Kiengedve tudtam friss szilvás gombócot főzni. 

Hozzávalók: 

  • 20-25 szem szép, egészséges szilva
  • 1 kg burgonya
  • 30 dkg félfogós liszt
  • 20-25 kávéskanálnyi fahéjas cukor
  • 25 dkg friss zsemlemorzsa
  • 10 dkg durvára darált dió
  • 1 ek nádcukor
  • 4-5 ek szőlőmagolaj


Elkészítése:

A burgonyát sós vízben megfőztem, leszűrtem, megvártam, míg kihűljön, összetörtem. A kihűlt burgonyából és a lisztből rugalmas tésztát gyúrtam, lisztezett deszkán kinyújtottam 4-5 mm vastagra, kb. 10 x 10 cm-es négyszögeket vágtam belőle (a szilva méretétől függően), felhajtottam mind a négy sarkát, összenyomkodtam a tésztát, és két tenyerem közt golyóvá hengergettem Lobogó sós vízben megfőztem, mindig csak keveset, hogy ne hűtse le a vizet. Amikor feljött a víz tetejére, még 1-2 percig főztem, leszűrtem, leöblítettem. Az olajon aranyszínűre  pirítottam a zsemlemorzsát és a darált diót, majd rászórtam a cukrot is, végül ebbe forgattam a kifőtt gombócokat.


Nincsenek megjegyzések: