Összes oldalmegjelenítés

2013. január 16., szerda

Kilófalós tönköly cipó

Tizenkét éve sütök kenyeret otthon. Ez idő alatt talán néhány alkalmat kivéve, még soha nem sütöttem két egyforma kenyeret. Szinte mondhatom, már úgy sütöm a kenyereket, hogy csak azért méregetem, hogy le tudjam írni az arányokat. Egyébként hagyatkozom a hangulatomra, a fiam hangultára, az otthon található anyagokra és hogy mennyi időm van a sütésre.


Hozzávalók:

  • 20 dkg fehér kovász
  • 27 dkg kilófaló kenyérliszt
  • 28 dkg fehér tönkölyliszt
  • 3 dl meleg víz
  • 1 ek méz
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 1 ek sikér
  • 1 ek tejsavópor
  • 1 csipet aszkorbinsav
  • 1,5 tk só
  • kenéshez 2 ek joghurt


Elkészítése:

Az élesztőt a meleg mézes vízben felfuttattam, kenyérsütőgépbe öntöttem, majd hozzáadtam a többi anyagot is. Dagasztotta, kelesztette a kis ügyes. A megkelt tésztát lisztezett deszkán átgyúrtam, cipót hajtogattam belőle és betettem egy vastag falú, jókora teflon lábasba. Kevéske tésztát lecsípve belőle fonatot tettem a tetejére unaloműzőnek. A lábast lefedve fél órát pihentettem. A sütőt előmelegítettem 210 fokra hőlégkeverésen és fél órára fedővel lefedve betoltam a kenyértésztát. Fél óra után levettem a fedőt és 12-15 percig még 190 fokon pirosra sütöttem a kenyeret. Rácsra téve hűtöttem ki. Azért készítem így, mert nem lesz vaskos a héja. Illatos, lágy kenyeret kapok vékony héjjal. Pont így szeretjük.

Nincsenek megjegyzések: