Összes oldalmegjelenítés

2013. április 14., vasárnap

Chicago Bears torta

Mai nagy vállalkozásunk férjemmel ez a torta. Ma volt a névnapja, ezért közösen megleptük őt evvel a szépséggel. Kérdés, mennyire meglepetés, ha valaki magának készít tortát? Nagy, amíg nem tudja, hogy jól sikerült- e. Nem volt kis vállalkozás, de már régen terveztük.



Hozzávalók:
Tésztához: 24 cm-es tortaformához

  • 5 tojás
  • 25 dkg finomra darált dió
  • 10 dkg gyümölcscukor
  • 1 csipet só
  • 1 tk vanília kivonat
  • 1 kk sütőpor
Krémhez:
  • 20 dkg vaj
  • 15 dkg gyümölcscukor
  • 1 tojás sárgája
  • 2 dl tejszín
  • 2 ek liszt
  • 20 dkg áfonyalekvár
Borításhoz:
  • 10 dkg narancssárga marcipánmassza
  • néhány csepp narancslikőr
  • kevés sötétkék Wilton festék
Elkészítése:
A torta sütéséhez az 5 tojást ketté választottam. Egy csipet sóval a fehérjéket félkemény habbá vertem, majd kanalanként adagolva hozzá a cukrot kemény, fényes habot kevertem belőle robotgéppel.
A kemény habhoz  darabonként adtam hozzá a tojások sárgáját és a vaníliát folyamatos keverés mellett. 
A robot gépet félre téve kanállal, nagy mozdulatokkal alulról felfelé keverve adagoltam a finomra darált diót és a sütőport, vigyázva, hogy a keveréssel ne törjem össze a tojáshabot.
A tésztát 24 cm átmérőjű tortakarikába töltöttem, mely alá sütőpapírt helyeztem. 150 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 45 perc alatt sütöttem meg.
Amikor a torta megsült, a sütőt résnyire nyitva hagytam, hogy így hűljön ki a tészta, és csak ekkor vettem ki a sütőből, mikor már csak langyos. Rácsra téve teljesen kihűtöttem.
A krémhez a vajat a cukorral robotgéppel habosra kevertem.
A tejszínt melegíteni kezdtem kis lángon, közben simára elkevertem benne a lisztet és a tojás sárgáját. Folyamatos keverés mellett amikor sűrűsödni kezdett, levettem a tűzről és robotgéppel keverve hűtöttem. 
Amikor kihűlt, összekevertem a vajas-cukros krémmel, majd hozzáadagoltam az áfonyalekvárt is. 1-2 órára hűtőbe tettem dermedni.
A tortát Tibi kifaragta a megtervezett formára.
Miután a krém megkeményedett, a tortát vízszintesen ketté vágtam. Az alsó lapot jó vastagon megkentem az áfonyás krémmel, majd a felsőt ráhelyezve azt is megkrémeztem, hogy megtapadjon rajta a marcipán.
A marcipánt kinyújtotta 2 mm vékonyra és a torta tetején elsimította, majd levitte az oldalára, hogy azt is fedje.
Pár csepp alkoholban hígítva az ételfestéket kis ecset segítségével felfestette a marcipánra a medve fejét. Jó sok munkája volt vele, de megérte, mert nagyon jól sikerült. 
Aztán jól meglepődött, hogy milyen szép tortát kapott.

Nincsenek megjegyzések: