Összes oldalmegjelenítés

2013. április 12., péntek

Pizzás kifli

Egy újabb gyorsan elkészülő vacsora a családnak, hogy ne kelljen sokat talpon lennem a konyhában. Hipp-hopp összedobtam a tésztáját és a tölteléket is bele. Nem működöm még 100 %-an , így csak olyasmibe fogok, amit tudom, hogy kevéske munkával el tudok készíteni.



Hozzávalók:
Tésztához:
  • 1,5 dl tej
  • 1 tl méz
  • 1,2 dkg friss élesztő
  • 1 tojás sárgája
  • 2 ek olaj
  • 30 dkg  tönköly fehér liszt

Töltelékhez:
  • 7 dkg bacon felaprítva
  • 10 dkg csemege sült sonka felaprítva
  • 3 ek reszelt parmezánsajt
  • 2 ek paradicsomszósz
  • kevés frissen őrölt bors
  • 1 kk bazsalikom
  • 1 kk kakukkfű
  • 1 kk oregano

Tetejére:
  • 2 ek tejföl a kenéshez
  • 8 dkg reszelt ementáli sajt

Elkészítése:

A tésztához a tejet meglangyosítottam, hozzáadtam a mézet, belemorzsoltam az élesztőt és megkelesztettem. A kenyérsütőbe beletöltöttem az élesztős tejet, majd a többi hozzávalókat megdagasztattam a géppel és jó 1 óra alatt meg is kelt. A megkelt tésztát lisztezett deszkán átgyúrtam, és kinyújtottam kb. 42 cm-es átmérőjű körré, amit felszeltem 8 cikkre. a tészták közepére 1-1 evőkanálnyi tölteléket tettem és szétsimítottam, hogy csak a széle maradjon üresen, nehogy kipotyogjon belőle. A széles felétől kezdtem feltekerni a háromszöget. Mikor feltekertem, patkó alakúra hajlítottam, sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. A tetejét megkentem tejföllel, megszórtam reszelt sajttal. A sütőt előmelegítettem 160 fokra és hőlégkeverésen 20 perc alatt szép pirosra sütöttem a kifliket.

Nincsenek megjegyzések: