Összes oldalmegjelenítés

2013. április 12., péntek

Svéd rozsos-áfonyás keksz

Nagy kekszgyártásban vagyok. Nem igényel sok idő ráfordítást, sem pedig munkát. Pillanatok alatt összekeverem, pihentetem, néhány perc alatt kisütöm és már gömbölyödhetek is. Milyen szerencse, hogy jövő héttől újra dolgozom és ott bizonyíthatom, hogy vagyok még jó sok mindenre, nem pedig itthon bizonyítok a konyhában. Persze erre is szükség van, de jó lesz már egy kicsit kimozdulni. 
A hétvégén nagyon kiteljesedtem keksz készítésből.


Hozzávalók: 
  • 1 csésze (2,5 dl) teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 1 csésze teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 1 kk só
  • 10 dkg tejszínes krémsajt
  • 1/2 csésze nádcukor
  • 2 ek méz
  • 10 dkg hideg vaj felkockázva
  • 2 ek tejföl
  • 5 dkg aszalt vörös áfonya feldarabolva
------------------------------------------
 Opcionális:
  • 1 tk fahéj
  • 1 tk citruspor
  • 1 csipet kardamom
  • 1 csipet gyömbér
  • 1 csipet szegfűszeg
  • 1 csipet szerecsendió

Elkészítése:

A hozzávalókat robotgépben összegyúrtam és folpackba csomagolva a hűtőbe tettem egy órára pihegni. A megpihent tésztát a hűtőből kivéve diónyi darabokra szedtem, golyót gyúrmáztam belőlük, amiket sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem. Tenyeremmel koronggá nyomtam és néhánynak mandulaszemet böktem a közepébe. 170 fokra előmelegített sütőben, hőlégkeverésen 13-15 perc alatt megsütöttem őket.
Ilyen egyszerű, és a többi is az volt. Pl.:

Diós - kecskesajtos keksz






Narancsos - korianderes zabpelyhes keksz





Aszalt paradicsomos - parmezános keksz  (már másodszor elkészítve két nap alatt)





Citromos keksz


Nincsenek megjegyzések: