Összes oldalmegjelenítés

2013. április 9., kedd

Petrezselymes ravioli

Ma újra elkapott a tésztakészítés vágya. Nagyon szeretem a frissen gyúrt tésztát. mivel tegnap kétféle gombapástétomot is készítettem (egy diós-gombást és egy erdei gombás - mandulást), így gondoltam, gyorsan ezeket el is használhatom a ravioli töltelékeként.


Gyorsan összedobtam egy petrezselymes - fűszeres tésztát.

Hozzávalók: 
1 tojás
1 ek olívaolaj
1 ek hideg víz
1 csokor petrezselyem
15 dkg durum simaliszt
1 kk bors
1 kk só
 
 
Elkészítése:
A petrezselymet késes robotgépben összeaprítottam, majd hozzáadtam a többi alapanyagot is és ruganyos tésztát gyúrt belőle a gép pillanatok alatt. Egy órát a hűtőben pihentettem folpackba csomagolva, aztán tésztanyújtó géppel többször áthajtottam, összehajtogattam,újra áthajtottam, mert így rugalmasabb, edzettebb lesz a tészta. Végül kinyújtottam 3-as vastagságig és már szaggattam is a 8 cm átmérőjű köröket. Mindegyik közepébe tettem egy teáskanálnyi gombapástétomot és összenyomtam félhold alakúra.
Szépen sorba raktam a gyúródeszkán, hogy ne ragadjanak össze, szikkadjanak egy kicsit. 




Mindkét féle gombapástétomot kipróbáltam, sőt harmadikként kemencébe sült sonkával töltöttem meg a tésztákat. Lehessen közülük választani.
 
 
Szósznak pedig sajtszószt  készítettem, illetve bazsalikomos paradicsomszószt tálaltam.


Külön öröm volt számomra, hogy meglátogatott Juci barátnőm,
 
 
akivel szinte hetek óta  nem találkoztunk, hiszen mindketten új munkahelyen próbálunk megfelelni és az élet egyéb területein is nagy dolgokat kellett megoldanunk. Ennek levezetéseként igazán jól jött ez a kis könnyed tészta.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia Vass, gyorsan irok, mert hataridos a dolog!
A tisztateszta oldal hirdet egy jelentkezest: "A teszta es Te" cimmel es fogad fotokat hazi tesztakeszitoktol.
http://tisztateszta.blog.hu/
Ha gondolod nezd meg; Neked millio gyonyoru tesztad van; dobj be parat! 21-ig van a hatarido! En is bedobtam 2 kovaszos tesztamat ma :)))
Puszillak, Torma :)