Összes oldalmegjelenítés

2013. április 21., vasárnap

Málnás csokitorta

Készítettem egy kis üdítő málnás tortát az én szeretett Csillámnak a szülinapjára. 
Innen is boldog születésnapot kívánok!


Hozzávalók:
A tésztához:

  • 3 nagy tojás
  • 3 ek gyümölcscukor
  • 4 ek rétesliszt
  • 3 ek holland kakaópor
  • 1 kk sütőpor
  • 1 kk vanília kivonat
  • 1 tk citruspor
  • 1 csipet só


Krémhez:

  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg gyümölcscukor
  • 1 ek liszt
  • 1 tojássárgája
  • 1 dl tejszín
  • 10 dkg málna  jam
  • 10 dkg málna


Bevonáshoz:

  • 12 dkg belga étcsokoládé
  • 2 ek szőlőmagolaj
  • 15 dkg málna


Elkészítése:

A tojásokat ketté választottam. A fehérjéből 1 csipet sóval félkemény habot vertem, majd kanalanként adagolva a cukrot folyamatosan vertem, míg szép fehér, fényes, kemény habot kaptam. Ekkor egyesével hozzákevertem a tojások sárgáit is.
A szárazanyagokat összekevertem és apránként egy evőkanállal beleforgattam a habba vigyázva,hogy ne törjön össze. A masszát egy 18 cm átmérőjű kapcsos tortaformába öntöttem, melynek alját sütőpapírral béleltem ki. 160 fokra előmelegített sütőbe tettem hőlégkeverésen és kb. fél óra alatt megsütöttem. A végén tűpróbával ellenőriztem, hogy mindenütt átsült-e, de addig nem nyitottam ki a sütőajtót. Félig nyitott ajtó mellett langyosra hűtöttem.Ezután rácsra tettem kihűlni.
A habhoz a vajat a cukorral habosra kevertem és a hűtőbe tettem. A tejszínt elkezdtem felmelegíteni , miközben beleszórtam a kanál lisztet és a tojás sárgáját. Habverővel folyamatosan kevertem, míg be nem sűrűsödött. Akkor félretettem kihűlni. Mikor teljesen kihűlt, robotgéppel összekevertem a vajas krémmel és a jammel, majd ismét hűtőbe tettem.
A tortát vízszintesen ketté vágtam. Az aljára felhalmoztam az összes krémet és elsimítottam, 10 dkg málnát beledugdosva. A krémet lefedtem a tortalap másik felével.
Gőz fölött felolvasztottam 12 dkg belga csokoládépasztillát 2 ek szőlőmagolajjal, míg teljesen homogén lett, majd azonnal elkezdtem a torta tetejét és oldalát bevonni vele. Míg a csokoládé képlékeny volt, belenyomkodtam a fagyott málnaszemeket, így rögzítve őket hozzá. 
Csak reménykedni tudok, hogy az elgondolásom sikeres volt.

Nincsenek megjegyzések: