Összes oldalmegjelenítés

2013. április 21., vasárnap

Kacsamell borban párolva fügével és medvehagymás gnocchival

Ezt készítettem ma ebédre. Célom az is volt, hogy fiamnak megmutassam, nem csak a rántott hús finom, (bár tagadhatatlanul az). Mivel medvehagyma szezon van, természetesen én is elkészítek néhány fogást vele. Egészséges, ízletes, nem túl tolakodó ízű.


Hozzávalók:
A kacsához:

  • 4 zsenge kis bőrös kacsamell (85 dkg)
  • színes bors
  • himalája só
  • rozmaring
  • 2,5-3 dl muskotályos bor
  • 2 tk méz
A gnocchihoz:
  • 75 dkg B-típusú főzni való krumpli
  • 30 dkg durum tésztaliszt
  • 1 tk só
  • 2 csomag medvehagyma
Elkészítése:

A kacsamelleket megmostam, megszárítottam, a bőrét beirdaltam (vigyázva, hogy a húsba ne vágjak bele).
Sóztam, frissen őrölt tarka borssal alaposan megszórtam.
Egy felhevített serpenyőben bőrével lefelé tettem a kacsamelleket és 3 percig pirítottam. Leöntöttem  róla a zsír nagy részét. 
Megszórtam rozmaringgal, felengedtem a borral annyira, hogy a bőrt ne érje el. A mellek bőrlre 1/2 tk mézet csurgattam.  Köré dobáltam a fügét és forraltam 6-7 percig, míg elforrt a bor nagyja része.

A krumplit sós vízben héjában megfőztem. Lehűtöttem, meghámoztam.
A medvehagymát megmostam, megszárítottam, szárát leszedtem, késes aprítóval összevágtam. A krumplit összetörtem, hozzákevertem az aprított hagymát a sót és összegyúrtam a liszttel. 
Lisztezett deszkán 6-7 részre osztottam, hüvelykujjnyi vastagságú rudakat sodortam belőle, melyeket kb. 2 cm-es darabokra vágtam késsel. Utána tenyeremmel átsimítottam a darabkákat a lisztezett deszkán, hogy kissé kerekebb formát kapjanak (ilyenkor mindig eszembe villan a Keresztapában az akkor még jóképű Andy Garcia, amint sedergeti a gnocchit Sophia Coppolával. Régen még én is szívesen főztem volna vele gnocchit. Most már csak így magamban sodorgatom a konyhában őket).
Bő sós vízben néhány perc alatt megfőztem. Nem szabad sokat tenni  egyszerre a fazékba, hogy ne hűtse le a vizet. Mikor feljöttek a víz tetejére, 0,5-1 perc múlva kivettem őket. Leöblítettem, lecsepegtettem,  tálba tettem, kevés olajjal meglocsoltam.
Utána természetesen mind jól megettük. Hatalmas sikerem volt, hogy Béla folyamatosan dicsérte és az ebédet.


Nincsenek megjegyzések: