Összes oldalmegjelenítés

2013. április 24., szerda

Rózsaborsos keksz

Újra bevetettem egyik kedvenc fűszeremet, a rózsaborsot. Ez valami csodálatos dolog. Ha meglátom, már kitágul az orrom, szimatolom, azonnal bekapok néhány szemet, a mennyekben érzem tőle magam. Bármivel imádom, édessel, savanyúval, hússal, tésztával. Hoppá! Már látom is, amint rózsaborsos tésztát gyúrok és valami finom szósszal felfalom. Most viszont kenyeret sütöttem. Már majdnem elkészült, mikor eszembe jutott, hogy ha be van kapcsolva a sütő, gyorsan összedobok még egy kekszet. Így született ő.


Hozzávalók:
  • 28 dkg tönköly fehér liszt
  • 17 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 5 púpos tk házi vaníliás porcukor
  • 1/2 rúd vanília kikapart magjai
  • 4 tk rózsabors
  • + 1/2 tk kristálycukor
  • 2 ek tejföl
  • 1 kk sütőpor

Elkészítése:

A rózsaborsot a kristálycukorral mozsárban összetörtem.  Minden hozzávalót dagasztógépbe tettem és pillanatok alatt összedagasztottam.Mivel nem volt időm, nem pihentettem hűtőbe, csak kis zöld diónyi golyókat gyúrtam belőle ,pont 40 darabot, amit sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem. Villával szétnyomtam őket, kerek formára, kb. 0,5 cm vastagra. Néhánynak a tetejére extra adag rózsaborsot tettem, de egyébként a tetejére nem szükséges tenni, mert összeéghet. 170 fokra előmelegített sütőben, hőlégkeverésen 20 perc alatt arany színűre sütöttem őket. 
A fiam egyet evett belőle, mert nem szereti a rózsaborsot, de a férjemmel pillanatok alatt elkapkodtuk egymás elől az egészet. Szerettem volna a kollégáimat is megörvendeztetni vele, de már nem volt mivel. Majd legközelebb.

Nincsenek megjegyzések: