Összes oldalmegjelenítés

2013. május 29., szerda

Tudunk élni: húst hússal

Kedvenc olasz szakácsom,- Buddy Valastro,- aki cukrász, de főzöget is nagyszámú családjának, nap mint nap ellát engem jobbnál jobb ötletekkel, mit is készítsek én a családomnak. A minap ezt láttam tőle:  hússal töltött pulykamell.






Hozzávalók:
A töltött húshoz:

1 kg pulykamell
30 dkg csirkemell
20 dkg bébispenót
1 nagy tojás
fél fej fokhagyma
1/2 citrom reszelt héja
 
Buddy zsemlemorzsája:
1 szelet házi kenyér
1 csokor petrezselyemzöld
7 dkg parmezán sajt
3-4 ek olívaolaj

bors
 
A sütéshez:
20 dkg szeletelt bacon
2 dl fehérbor
2 dl csirkehúsleves
2 közepes répa
1 fehérrépa
3-4 halványító zellerszár
 
A szószhoz még:
1 ek méz
1 ek magos mustár
1 dl tejszín

Elkészítése:
 
A pulykamellet "kinyitottam" úgy, hogy egy éles késsel jobbról az egyharmad vastagságánál vízszintesen bevágtam , majd a másik irányba is így tettem nem teljesen átvágva a húst. Ezek után szétnyitottam és ha 1 cm-nél vastagabb volt, akkor óvatosan folpack alatt kiklopfoltam. Mindkét oldalát sóztam, borsoztam.
A csirkemellet durvára daráltam. Két kanál olajon elkezdtem pirítani, miközben sóztam, borsoztam. Hozzáadtam még egy fél citrom reszelt héját. Fehéredésig jól átforgattam, fakanállal szétnyomkodtam, hogy mindenütt átsüljön a külseje. Ekkor rádobtam a megmosott, megszárított bébispenótot és a fél fej reszelt fokhagymát. Átforgattam, míg megfonnyadt a spenót.
Buddy innentől csak annyit mond: "- ...és beletesszük az én zsemlemorzsámat..."
Késes aprítóba beletettem egy szelet kenyeret, egy csokor petrezselymet felaprítva, sót, borsot ízlés szerint, 7 dkg parmezánt frissen reszelve, valamint 2 ek olívaolajat és összevágtam nem túl finomra.
A keveréket elegyítettem a csirkés spenóttal, ráütöttem egy tojást is.
A kiterített pulykamellet egyenletesen beterítettem evvel a töltelékkel,majd szépen feltekertem. Hústűvel rögzítettem. Teljesen beborítottam bacon szalonnával. A tűzhelyen mindkét oldalát mély serpenyőben megkapattam, majd felöntöttem a fehérborral. Kicsit forraltam, míg elpárolgott az alkoholtartalma, aztán hozzátöltöttem a csirkelevest, körberaktam a megtisztított, felszeletelt zöldségekkel, lefedtem és a 200 fokra előmelegített sütőbe tettem lefedve, így sütöttem egy órát, majd a tetőt levéve 10-15 perc alatt megpirítottam a külsejét.
A húst kb. 10 percig pihentettem, mielőtt felvágtam, pedig nagyon sorban állt már a család összes két tagja talpig kiéhezve. 
 
 
A zöldségekből és a megmaradt pecsenyeléből finom szószt készítettem úgy, hogy a puhára főtt zöldségeket és a pecsenyelét egy kisebb edényben 1 kanál mézzel , 1 kanál magos mustárral és 1 dl tejszínnel botmixerrel pépesítettem.

Nincsenek megjegyzések: