Összes oldalmegjelenítés

2013. június 24., hétfő

Marokkói csirke

Buddy Valastro, - általam kedvelt amerikai - olasz cukrász, aki jókat főz a családjával,- most a nézőktől gyűjtött receptekből mutatott be egy csokorral. Azonnal rábuktam erre a jó kis receptre.


Hozzávalók: 

  • 6 csirkecomb
  • 3 ek olívaolaj
  • 2 fej vöröshagyma
  • bors
  • néhány kanál liszt
  • 1 ek barna cukor
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1tk fahéj
  • 2 marék magozott datolya
  • 0,5 l csirke alaplé
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 1 csokor koriander zöld
  • 4 -5 ek mandulapehely

Köret:

  • 20 dkg jázmin rizs
  • 2 ek olaj
  • víz, ami egy ujjnyira ellepi a rizst


Elkészítése:

A csirkecombokat sóztam, borsoztam, beleforgattam lisztbe és kevés olajon minden oldalát megpirítottam. Kivettem a combokat és a megmaradt olajon addig pirítottam a hagymát, míg elkezdett karamellizálódni. Ekkor még hozzáadtam a reszelt fokhagymát és a barna cukrot és tovább pirítottam 2 percig.Visszatettem a combokat, megszórtam fahéjjal. Beletettem a datolyát és felengedtem a csirkealaplével, beletekertem a citromot és ráreszeltem az illatos héját is. Fedő nélkül főztem kb. negyed órát, míg a leve besűrűsödött. Ekkor megszórtam koriander zölddel és frissen pirított mandulapehellyel. Párolt jázmin rizzsel tálaltam.
Nagyon jó kis ebéd lett belőle. Egyszer ezt elkészítettem aszalt sárgabarackkal is, de ez finomabb volt.

Nincsenek megjegyzések: