Összes oldalmegjelenítés

2013. június 30., vasárnap

Rakott krumpli füstölt tarjával

Ez az az egytálétel, melyet nyugodtan elkészíthetek, ha tanácstalan vagyok az aznapi menüvel kapcsolatosan. Ezt mindenki szereti nálunk.


Hozzávalók:
  • 1,5 kg burgonya
  • bors
  • szerecsendió
  • 8 tojás
  • 2 ek vaj
  • 2 ek liszt
  • 2 dl tej
  • 5 dl 20 %-os tejföl
  • 30 dkg főtt, füstölt, szeletelt tarja
  • 15 dkg ementáli sajt
Elkészítése: 
 
A burgonyát sós vízben megfőztem, megtisztítottam. A tojásokkal is ugyanígy jártam el.
A lisztet a vajon megpirítottam, felengedtem tejjel (híg, tejföl sűrűségű besamelmártást készítettem), és összekevertem a tejföllel.
Egy tűzálló tálba felkarikáztam a krumplit, leheletnyi sóval, borssal, szerecsendióval megszórtam. Rákarikáztam a főtt tojást és a felkockázott tarját. Bőven nyakon öntöttem a besameles tejföllel, és ezt addig folytattam, amíg elfogytak az alapanyagok.
Tetejét bőven megszórtam reszelt sajttal, és 180 fokos sütőben hőlégkeverésen 20 perc alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések: