Összes oldalmegjelenítés

2013. július 16., kedd

Kovászos datolyás kalács a JENŐvel

Már egyszer elkövettem nagyjából közepes sikerrel ezt a receptet. Igaz az, hogy minél tovább nevelgetjük a kovászunkat, annál jobban teljesít. Ez a jelenlegi a JENŐ, talán másfél hónapos, de egyre inkább lábra kap. Nem használom mindig, így lassabban fejlődik, de töretlenül. Az isteni kovászos tésztákat, az indiai, a fűszeres,  a gnocchi, a fánk, a pizza, és számtalan kenyér, kifli, zsemle alapja. Rövidke élete alatt igen sokszor volt segítségemre. Azt hittem, hogy fehér kovászt nehéz nevelni, de ez a tönköly liszt nagyon sikeres próbálkozás volt.


Hozzávalók:

  • 13 dkg aktív tejes kiőrlésű tönköly kovász, a JENŐ
  • 30 dkg tönköly fehér liszt
  • 1 tojás sárgája
  • 1,3 dl tej
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 3 ek demerara nádcukor
  • 1 csipet só
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • 5 dkg datolya
  • 1 tk levendula szirup


Elkészítése:

Mindent a kenyérsütőgép üstjébe mértem és dagasztó programon elindítottam a gépet, majd elmentem dolgozni. Mire hazaértem,kb. hat óra múlva, csak úgy ágaskodott kis a tészta  az üstből.  Ekkor olajos kézzel áthajtogattam és egy kenyérformába fektettem. Tetejét megkentem levendula sziruppal és letakartam folpackkal, majd újra ott hagytam a konyhapulton. 2-3 óra múlva, mikor már a duplájára dagadt, beállítottam a sütőt 160 fokra hőlégkeverésen. Még hidegen betettem egy fél pohár vizet és a kalácsot , ami úgy 40 perc alatt szép kövér, pirosra sült. Alig vártuk, hogy megvághassuk. Isteni vacsora lett belőle.


Nincsenek megjegyzések: