Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 27., kedd

Kacsamell egy kis csavarral

Kiváló ebédünk kerekedett ma. Már a múlt héten fel-le szaladgáltam a piacon és nem találtam egy gramm kacsamellet sehol. Meg is kérdeztem a hentest, hogy talán olyan kacsákat vásárolnak, amire nem nő mell? Azt mondta, a vendéglősök felvásárolták az egész piaci készletet. Vajon mire készülhettek? Ma viszont szerencsém volt, mert addig koslattam, míg megláttam néhány szép rózsaszín friss kacsamellet. Gyorsan vettem is, nehogy valami kósza vendéglős elrabolja előlem. A recept már érlelődött bennem egy ideje, így erős volt a késztetés az elkészítésére.


Hozzávalók: 
  • 50 dkgbőrös kacsamell
  • 1 db fokhagymás ciabatta
  • 1 db tojás
  • 1 kávéskanál só
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1 közepes db vöröshagyma
  • 2 nagy gerezd fokhagyma
  • 2 cm gyömbér
  • 50 dkg paradicsom konzerv
  • 1 dl rozé
  • 1 szál rozmaring levelei
  • 2-3 szál bazsalikom levelei
Elkészítése:
A húst, a vöröshagymát, fokhagymát, gyömbért, rozmaringot, bazsalikomot késes darálóban összeaprítottam nem túl finomra. Sóztam, borsoztam, összegyúrtam a beáztatott és kinyomkodott ciabattával és tojással.
Diónyi húsgolyókat gyúrtam belőle és egy nagy serpenyőbe tettem, külsejét aranybarnára sütöttem (olaj nem volt szükséges hozzá, hiszen a bőrben volt elég mennyiségű zsír, amiben kisüthettek).
Sűrű paradicsomlével felengedtem, melyet egy dl rozéval hígítottam. Kis lángon lefedve 10-15 percig főztem benne a húsgolyókat. 
Közben bő sós vízben 2 perc alatt kifőztem a fűszeres tésztát és máris tálalhattam evvel a finom, puha, paradicsomos hússal.

Nincsenek megjegyzések: