Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 20., kedd

Rozé kacsamell balzsamecetes eperöntettel és polentával

Az ötletet Krisztinél láttam meg az á la carte Kulináriá c. blogon. Nagyon megtetszett, de azért egy kissé átformáltam a magam szájíze szerint. Férjem szülinapi meglepetés ebédje volt ez. Persze a fiam megint húzogatta az orrát, mikor hallotta, hogy milyen öntetet teszek a kacsára. De amikor tálaltam és nekilátott,  akkor azonnal még szeretett volna belőle. Kiismerhetetlen.



Hozzávalók:

  • 3 fél pecsenyekacsamell
  • bors


Mártáshoz:

  • 10 dkg eper
  • 1 ek méz
  • 1 ek balzsamecetkrém
  • 1 dl rozé


Polentához:



Elkészítése:

A zöldséglevest felforraltam, beleöntöttem a kukoricadarát és a provance-i fűszert és folyamatos keverés mellett addig főztem, míg besűrűsödött. Ekkor belekevertem egy kanál kukoricacsíra olajat és elzártam a gázt. A polentát három kiolajozott sütőtálba öntöttem megdermedni.
7-8  nagy szem epret feldaraboltam és egy nagy kanál mézzel, a balzsamecetkrémmel és a rozéval feltettem forrni. Lassú tűzön addig forraltam, míg majd a felére redukálódott. Botmixerrel pürésítettem.
A kacsamellet megmostam, szárazra töröltem, bőrös részét beirdaltam, vigyázva, hogy a húsba ne vágjak bele. Megsóztam, borsoztam és egy serpenyőben a bőrös felével lefelé fordítva elkezdtem sütni közepes tűzön. Mindkét oldalát kb 4-5 percig sütöttem, majd letakarva félretettem 10 percre pihenni.
Grillserpenyőben a polenta mindkét oldalát 2-2 percig pirítva melegítjük.

Nincsenek megjegyzések: