Összes oldalmegjelenítés

2013. augusztus 19., hétfő

Almáspite fagylalt.

Ez egy nagyszerű találmány. A minap ettem ilyet egy közeli kis cukrászdában, ahol  hasonló fagyik tárháza vonul fel. Miért nem én találtam ezt ki. Na mindegy, de elkészítettem néhány perces fáradozás árán. Aki megkóstolja, biztosan nem sajnálja rá az időt és energiát, már ha szereti az almás pitét.



Hozzávalók:

  • 2 dl habtejszín
  • 5 dl joghurt 
  • 3 ek gyümölcscukor
  • 1 ek almás süteménypor
  • 1 tk vanília kivonat



  • 1 közepes alma
  • 1 ek szőlőmagolaj
  • 1 ek méz
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja


Elkészítése: 

Az almát meghámoztam, kivágtam a magházát és kb. 0,5x0,5 cm-es kockákra vágtam fel.
Egy serpenyőben megforrósítottam a szőlőmagolajat és rádobtam az almakockákat, s azonnal utána a mézet és a citromot. Így pároltam két percig, míg az alma mindent magába szippantott, aztán félretettem hűlni. 
A tejszínt félig felvertem, majd hozzáadtam a cukrot és a fűszereket, avval vertem tovább, míg kemény hab lett belőle. Ekkor belekevertem a joghurtot is és máris öntöttem a fagyigépbe. Kb. 50 percig kavartattam a masszát és amikor már formálódott, akkor beleszórtam a karamellizált almadarabokat is. Avval már éppen cak megkevertem és ment a mélyhűtőbe úgy 3-4 órára. Ha azt mondom, hogy mindenki repetázott belőle (még az igen kényes ízlésű fiam is), akkor elhihetitek, milyen finom.

Nincsenek megjegyzések: