Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 28., szombat

Megjött a kedvem a grillezésre

Annyira tetszett a grillparty a Gastropolisban, hogy én is nyársat ragadtam és ebédre összedobtam a családnak egy finom őszi grillnyársat.


Hozzávalók:
Pác a csirkéhez:
  • 0,5 db citrom (leve + reszelt héja)
  • 0,5 közepes db lime (leve ! reszelt héja)
  • 1 teáskanál  himalája só
  • 1 ek golden szirup
  • 1 kávéskanál fahéj
  • 1 g ötszínű bors
  • 3-4 borókabohyó
  • 0,5 dl dióolaj

A grillhez:
  • 30 dkg csirkemell filé
  • 25 dkg őszibarack
  • 25 dkg szilva
  • 10 dkg szőlő
  • 10 dkg halloumi ajt
  • 3 db nagy füge
  • 5 dkg kecskesajt
  • 3 fél dió
  • 4 ek olívaolaj

Tálaláshoz:
  • 1/2 fej tölgyfa salátalevél
  • 1 ek balzsamecet krém


Elkészítése: 

A pácba valókat összekevertem, és a 3x3 cm-es kockákra vágott csirkemellet 2-3 órára bepácoltam, addig hűtőbe tettem. A grillsajtot is a csirke méretére  vágtam
Az őszibarackot és a szilvát kimagoztam. A barackot a csirke méretére vágtam, a szilvát egyben hagytam, csak a magot távolítottam el belőle.
Mikor a húst kellően átjárták az ízek, akkor dupla nyársra húztam  hangulatom szerint a hozzávalókat. (Ebből a mennyiségből 6 db kb. 30 cm-es nyársat készítettem.)
Nagy serpenyőbe kevés olívaolajat öntöttem, és a nyársak minden oldalát erős tűzön 1-2 perc alatt megpirítottam, hogy kérget kapjon a hús, majd az így elősütött nyársakat tepsibe tettem. Közé tettem a fügéket, melyeket félig négybe bemetszettem, alulról megnyomva szétnyitottam a tetejét, ahova a fűszeres kecskesajtot és diót töltöttem.
A tepsit 180 fokra hőlégkeverésen a grill alá tettem 5-6 percre, ennyi idő alatt készre sült minden.
Tálalásnál a tányérra tölgyfa salátaleveleket fektettem, meglocsoltam besűrített balzsamecettel, és a nyársakat a tetejére fektettem. Az egészet megkoronázta a diós, kecskesajttal töltött szép érett füge.

Nincsenek megjegyzések: