Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 29., vasárnap

Írós-kovászos kenyér

Újabban mindent íróval készítek. Nagyon megszerettem, mert a kenyerek, péksütemények nagyon jó ízűek, lágyak, sokáig frissek maradnak tőle (már ha megmaradnak addig).


Hozzávalók:
  • 25 dkg írós kovász (1,5 dl író és 10 dkg tk. tönkölylisztből készült, 3 napig érlelt)
  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 1,5 dl író + 0,5 dl tej keveréke
  • 5 dkg vaj
  • 1,5 tk só
Elkészítése:

Tulajdonképpen csak türelem szükségeltetik. Én reggel, mielőtt elmentem dolgozni, bekészítettem minden hozzávalót a kenyérsütőgépbe és dagasztó programra kapcsoltam. Mikor hazajöttem a munkából, kivettem a tésztát, enyhén lisztezett deszkán átgyúrtam, cipót formáltam belőle és a tetejét megkentem olajjal, letakartam folpackkal és hagytam kelni. Mivel hűvösödött az idő, legalább 2 óra eltelt, mire megnőtt a tészta, de ha kitartóan várakozunk, akkor a tészta mindenképpen megkel. 200 fokra előmelegítettem a sütőt hőlégkeverésen. Aljába egy tálba vizet tettem párologni. A kenyeret alufóliával letakarva 20 percig sütöttem  , aztán levettem a fóliát, hogy barnulhasson. Kb. 45 perc alatt sült meg a kenyér. Rácsra tettem hűlni. Igazán nem igényel több munkát, mint az élesztős kenyér, de annyival másabb, természetesebb, ízletesebb.

Nincsenek megjegyzések: