Összes oldalmegjelenítés

2013. szeptember 29., vasárnap

Omlós mandulás süti fügelekvárral

Szinte minden nap sütök valami kekszet a családomnak, had hízzanak (de nem teszik). Nekem bezzeg a nyálam csöpög és sanyargatom magam, mivel csak egy-két kekszet kóstolok meg, hogy ellenőrizzem az eredményt, mi született a munkámból. Ezeket pillanatok alatt összeállítom és maximum negyed óra alatt meg is sütöm. Még arra is gondolok, hogy olyankor süssek, amikor valamiért egyébként is bekapcsolnám a sütőt.


Ez egy finom omlós keksz lett, melyet isteni fügelekvárral töltöttem (Jucika barátnőm kedves szülei leptek meg vele) és néhány levendulavirágot vetettem rá.

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 5 dkg porcukor (levendulavirágos)
  • 10 dkg hideg vaj
  • 14 dkg tönköly fehér liszt
  • 5 dkg mandulaliszt
  • 1/2 kk fahéj
  • csipet só

A töltéshez:
  • fügelekvár
  • levendulavirág

Elkészítése:

A tészta hozzávalóit robotgépben összegyúrtam, fóliába csomagolva fél órára hűtőbe tettem, majd zöld diónyi golyókat gyúrtam, amit sütőpapírral bélelt tepsibe tettem egymástól távolabb. Majd támadást intéztem egy teáskanállal és a közepükbe mélyedést nyomtam. A sütőt közben előmelegítettem 180 fokra hőlégkeverésen és 5 percre betettem sülni a tésztákat. Amikor letelt az idő és már emelkedtek a tészták, kivettem őket és mindegyik közepébe csapott teáskanálnyi lekvárt mértem, hogy nehogy kibugyogjon az üregéből és visszatoltam a tepsit további 5 percre. Ennyi idő alatt megsült a süti. Csak ekkor szórtam rá a levendulavirágokat, nehogy összeégjenek. A tepsiben hagytam kihűlni a tésztácskákat, nehogy eltörjenek. 24 db lett ebből a mennyiségből s olyan hihetetlen gyorsan eltűnt, mintha nem is sütöttem volna semmit. Aztán a fiam forgatta a fejecskéjét, hogy hol találhatna még ilyen finom sütit, de sajnos már nem volt.

Nincsenek megjegyzések: