Összes oldalmegjelenítés

2013. október 6., vasárnap

Kecskesajttal töltött csirkemell gránátalmás zöldbabsalátával

Már napok óta ott motozott a fejemben, hogy valami ilyesmiből szívesen készítenék egy ebédet. Ennek érdekében kiszaladtam a piacra, ahol nagyon szép, friss ceruzababot kaptam. Volt még egy kis általam fűszerezett kecskesajt is. A mélyhűtőben mindig van csirkemell. Ma pedig bementem az Aldiba, ahol 149 Ft-ért vettem szép, friss, érett gránátalmát (hihetetlen). Így összeállt a készlet az ebédhez.

Hozzávalók: 

  • 60 dkg csirkemell filé
  • 10 dkg kecskesajt
  • 5 dkg pármai sonka
  • 60 kg ceruzabab
  • 1 ek só
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 5 ek olívaolaj
  • 3 ek balzsamecetkrém
  • 1 ek gránátalmaszirup
  • 1 ek Worchestershire-szósz
  • 1 db gránátalma


Elkészítése: 

A felezett csirkemellet szétnyitottam ketté. Az így nyert lap közepébe hosszában kecskesajtot töltöttem, a húst felgöngyöltem és 2-2 sonkaszelettel körbetekertem, ami összetartotta a tekercset. Kisebb tepsibe tettem egymás mellé és 2 ek olívaolajat öntöttem alá. Fóliával letakarva 180 fokos sütőbe hőlégkeverésen 15 percig sütöttem, majd a fóliát levéve grillen pár perc alatt megpirítottam.
Közben a megtisztított, megmosott zöldbabot sós, szódabikarbónás lobogó vízben 3 perc alatt roppanósra főztem, majd azonnal hideg vízzel leöblítettem, hogy ne főjön tovább..
Egy serpenyőben olajat hevítettem, elkevertem benne a balzsamecetet, a Worchestershire-szószt és a gránátalma szirupot és rádobtam a leöblített babot és átforgatttam, hogy mindenütt érje a szósz és máris elzártam a tüzet.
Különféle módon tálaltam, hogy színesebb legyen az ebédlőasztalon, gránátalmamaggal díszítettem, ízesítettem.

Készítettem hozzá fűszeres lágy tojást is.

Hozzávalók:
  • 3 tojás
  • frissen őrölt bors
  • lestyán levél


Elkészítése:

Egy szuflé formát duplán kibéleltem folpackkal, ami jócskán túllógott a formán. Belülről kikentem olajjal, sóztam borsoztam, lestyánleveleket szórtam rá, ráütöttem egy nyers tojást, aminek a tetejére is olajat cseppentettem, sóztam, borsoztam, lestyánlevelet téptem rá és a fóliát felül összecsavartam. Forrásban lévő vízbe 3-3,5 perc alatt megfőztem. Ennyi idő alatt kívül a fehérje megszilárdult, de belül a sárgája folyós maradt. Tálalásnál ezt megvágtam, így a szép srga folyam akkor kezdett csordogálni belőle. 




Nincsenek megjegyzések: