Összes oldalmegjelenítés

2013. október 6., vasárnap

Nigella Lawson rizottós édessége

A héten ezt az elkészítendő receptet kaptam Nigella Lawsontól. Ő ezt téli estékre kínálja édes kényeztetésnek. Egy kicsit még jobban megédesítettem, mint ahogyan a recept szól. Ha lúd, legyen kövér.



Hozzávalók:

  • 0,5 l zsíros tej
  • 0,5 l tejszín
  • 3 ek sózatlan vaj
  • 5 dkg nádcukor
  • 1 csipet só
  • 150 g arborio rizs
  • 2,5 dl muskotályos fehérbor
  • 2 kk frissen őrölt szerecsendió



  • 3 tojásfehérje
  • 3 ek nádcukor
  • 1 tk méz


Elkészítése:

A vajat tűzállótálban felolvasztottam, megpirítottam benne a rizst. Amikor mindenütt átjárta a vaj, felöntöttem a borral, mintha rizottót készítenék és elforraltam az alkoholtartalmát. Ezután hozzáadtam a cukrot, ráreszeltem a szerecsendiót és felöntöttem a tejjel és tejszínnel.
Az edényt 150 fokra előmelegített sütőbe tettem 2 órára (N.L. ugyan 2,5 órát ír, de ennyi idő alatt tökéletesen beivott minden folyadékot a rizs és krémesre puhult) és így sütjük tovább. 
Innen már az én partizánakcióm következett:
A tojások fehérjét a cukorral kemény habbá vertem és a rizsen egyenletesen elsimítottam Egy teáskanálnyi mézet vékonyan a tetejére csurgattam. Grill alatt 2-3 perc alatt rápirítottam. El nem ítélhető módon tálalásnál még egy kevés fahéjas cukrot is hintettem a tetejére.

Nincsenek megjegyzések: