Összes oldalmegjelenítés

2013. október 7., hétfő

Pizzalepény tang hzonggal

Kisfiam minden körülmények között megeszi a pizzát, ezért ha nincs jobb ötletem, akkor ezt sütök neki. Most ilyen formában készítettem el, mert így elviheti az iskolába, könnyebben szállítható, kulturáltabban fogyasztható.



Hozzávalók:
A thang zong:

  • 0,85 dl víz
  • 1 ek tönköly fehérliszt

A tészta:

  • a 10 dkg tang zhong
  • 1,5 dl tej és víz keveréke
  • 1 tk porcukor
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 1 tk tengeri só
  • 35 dkg tönköly fehér liszt
  • 2 ek olívaolaj

Elkészítése:

A tang zhong elkészítéséhez kimértem a hozzávalókat, a vízben elkevertem a lisztet csomómentesre és felforraltam, míg krém sűrűségű nem lett. Hagytam kihűlni.
A tejet és a vizet mérőedényben összekevertem, meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot, és az élesztőt, majd megvártam, míg habosan felfut.
Kenyérsütőgépbe mértem a hozzávalókat és dagasztó programra kapcsoltam. A gép addig dolgozott, míg szép fényes, rugalmas, selymes tésztát kaptam, ezt megkelesztette.
A megkelt tésztát négy részre osztottam, kis cipókká gömbölygettem, aztán kerekre kinyújtottam.
Felét megkentem a BBQ szószommal, aztán tettem rá két szelet füstölt sonkát, aszalt paradicsomot, parmezán sajtot, fekete olívabogyót. 



Ráhajtottam az üres tésztát a másik, töltött felére és villával körbenyomkodtam a tésztát


aztán még fel is hajtottam, hogy teljesen lezárjam és a töltelék ne folyjon ki.













Készítettem még kukoricást is. Itt az aszalt paradicsom és olíva helyére kukorica konzerv, friss rozmaring és kakukkfű került. Tetejére is tettem szószt. Pizzasütőlapra tettem a tésztákat.



















A pizzák tetejét megkentem olajjal, ementáli sajtot reszeltem a tetejére és bedugtam a 240 fokra előmelegített sütőbe hőlégkeverésen. A sütő aljába egy fémpohárba vizet tettem párologni. 10-11 perc alatt megsültek. 



A kölek egyből 2 pizzát falt fel, az én szívem pedig repesett az örömtől és a sikerélménytől. Ez a tészta is finom lágy maradt, nem száradt ki, mint a többi thang zonggal készült kelt tészta.

Nincsenek megjegyzések: