Összes oldalmegjelenítés

2013. október 14., hétfő

Vöröslencsés csicseriborsó minden jóval

Szombaton a Prímagáz által rendezett főzőversenyen voltam, ahol szomszédaim, a "Három grácia" indiai fogást főzött. Már régen nem készítettem, de ez eszembe juttatta, hogy  bizony náluk is népszerű lenne egy ilyen ebéd. Na belecsaptam rendesen. Készítettem indiai fűszerezésű tésztát, hasonló ízű húsgolyókkal, vörös lencsepürés csicseriborsóval és természetesen naant is sütöttem hozzá.


Hozzávalók:
1. Az indiai ízesítésű tésztához: 

  • 10 dkg teljes kiőrlésű rozskovász
  • 1 tojás
  • 17 dkg tönköly fehérlizst
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 nagy csipet só
  • 1 kk római kömény
  • 1 tk kurkuma
  • 1 tk őrölt koriandermag
  • 1 tk szárított korianderlevél
  • 1 csipet őrölt gyömbér

 








Elkészítése:

Robotgép táljába minden hozzávalót kimértem és megdagasztottam, míg el nem vált a tál falától. Folpackba csomagolva legalább fél órát hűtőben pihentettem.
Lisztezett deszkán tésztanyújtógéppel kinyújtottam a 3-as fokozatú vékonyságúra, tagliatelle formára vágtam.

Frissen főztem, lobogó sós vízben 2 perc alatt, de ha kiszáríthatom, akkor is maximum 3 percig kell főzni. 

2. A vörös lencsepürés csicseriborsóhoz:
  • 1 kisebb fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 ek olívaolaj
  • 15 dkg vöröslencse
  • 40 dkg-os csicseriborsó konzerv
  • 1 ek garam masala
  • 1 tk őrölt kurkuma
  • 1 tkőrölt  római kömény
  • 1 tk őrölt koriander
  • 1 tk curry
  • 1 diónyi gyömbér 
  • 5 dl zöldség alaplé
  • 2 dl passzírozott paradicsom
  • 4 dl kókusztej


Elkészítése: 

A hagymát felkockáztam és üvegesre pirítottam az olajon, ekkor hozzáadtam a reszelt fokhagymát és gyömbért, valamit a fűszereket és 1-2 percig együtt pirítottam őket, míg el nem kezdenek illatozni.
Hozzáadtam a vöröslencsét, amit szintén átforgattam az olajos hagymával, majd felöntöttem a zöldségalaplével és kb 20 percig főztem közepes tűzön. 
Mikor már felszívta a folyadékot a lencse, hozzáadtam a paradicsomot és a kókusztejet és botmixerrel pürésítettem, de csak annyira, hogy maradjanak kisebb lencsedarabok benne.
Végül hozzáadtam az üveges csicseriborsót a főzőlevével együtt és összeforraltam a pürével. Tálalásnál friss korianderzöldet szórtam rá. 



3. Indiai ízesítésű húsgolyók: 
  • egy egész csirkemell filé, kb 50 dkg
  • egy kiseb fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 ek rogan johs fűszerkeverék
  • 1 tk őrölt koriander
  • 1 csapott tk himalája só
  • frissen őrölt bors
  • 1 kk őrölt gyömbér
  • 1/2 kk őrölt szerecsendió
  • 1 kis tojás


Elkészítése:

Mindent késes aprítóba tettem és összedaráltam. Mivel kicsit lágy lett, negyed órára betettem a mélyhűtőbe, hogy összeálljon.
Kevés olívaolajat tettem egy serpenyőbe és a húsból diónyi golyókat formáltam, minden oldalát megsütöttem. 

4. Thang zonggal készült naan kenyér:

Hozzávalók:
A thang zonghoz:
  • 0,7 dl víz
  • 1 ek tönköly fehér liszt

A tészta többi összetevői:
  • 20 dkg tönköly fehér liszt
  • 1,25 dl író
  • 1 kk cukor
  • 1 tk himalája só
  • 1 dkg friss élesztő
  • 2 ek olívaolaj


Elkészítése:

A thang zonghoz a vizet és a lisztet csomómentesre kevertem, felforraltam és kb.1 percig főztem, míg krém sűrűségűvé válik. Ekkor lehűtöttem.
Az írót mikróban meglangyosítottam, beletettem egy csipet cukrot és az élesztőt, melyet letakarva habosra kelesztettem
A hozzávalókat, a kihűlt thang zongot is egy tálba mértem ki és addig dagasztottam, míg elvált a tál falától. Kelesztőtálban kb. 1 óra alatt duplájára kelesztettem.
Lisztezett deszkára tettem a tésztát, hat részre osztottam, mindegyiket kinyújtottam kb. 23-24 cm átmérőjű kör alakúra, 2-3 mm vékonyra.
Egy teflon serpenyőt felhevítettem és zsiradék nélkül a tészta mindkét oldalát fedő alatt 1-1 perc alatt megsütöttem. Közvetlen a sütés után mindkét oldalát megkentem olvasztott vajjal.


Nagyon finomra sikerült az ebéd, majdnem kész lettem dőre és roboghattam a 35. érettségi találkozómra, ahol most találkoztam először a volt osztálytársaimmal érettségi óta. 


Nincsenek megjegyzések: