Összes oldalmegjelenítés

2013. október 18., péntek

Mentás borsófőzelék

Gyors, egyszerű, finom. Hirtelen kellett összedobnom valamit, mire a fiam hazaér az iskolából, mert kellett tovább időre rohannunk. Ezért esett a választásom erre az ételre, na meg azért mert éppen vettem egy nagy cserép szép mentát a boltban.


Hozzávalók:

  • 50 dkg zsenge mirelit zöldborsó
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 ek vaj
  • bors
  • 2-3 ek tönkölyliszt
  • 2 dl tejszín
  • 3 dl zöldségalaplé
  • nagy marék mentalevél felaprítva


Elkészítése:
Az olajon megolvasztottam a vajat, rádobtam a borsót és 2-3 percig pároltam, közben nagyon kicsit megsóztam, frissen őrölt borsot tekertem rá. Rádobtam 2 púpozott evőkanál lisztet, amivel tovább sütöttem vagy két percet, hogy ne legyen nyers liszt íze (mintha besamelt készítenék), aztán felengedtem a tejszínnel. Összeforraltam és adtam hozzá még zöldség alaplevet. A mentát közben felcsíkoztam és a borsóhoz adtam. Gyakorlatilag mire felforrt, 1-2 perc alatt be is sűrűsödött és máris tálalhattam. Néhány kis menta hajtással díszítettem. Igazán zsenge, üdítő ebéd volt ebben a ronda esős időben.

Nincsenek megjegyzések: