Összes oldalmegjelenítés

2013. október 18., péntek

Gyors, egyszemélyes almás/ körtés pite

Valahogy szerettem volna mértéket tartani a süteményfogyasztásban, ezért gondoltam eleve adagokra osztani és keményen fegyelmezni magamat, hogy csak egyet egyek meg. Ember tervez....


Hozzávalók:
A tésztához: 6 db 

  • 20 dkg tönköly fehér liszt
  • 10 dkg vaj
  • 3 dkg fruktóz
  • 1 tk citromlé
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 1/2 felvert tojás
  • 1 tk tejföl


Töltelék: fél gyümölcs fér egy pitébe

  • 2 nagy vilmoskörte
  • 1 nagy alma
  • 18 dkg áfonya
  • 6-8 szem dió
  • 6 tk demerara nádcukor
  • fahéj
  • borskeverék ( 1 tk tarkabors, 3-4 szegfűbors, 3-4 borókabogyó, 1 tk rózsabors)
  • 8-10 dkg camembert sajt
  • 6 kk juharszirup


Elkészítése:
A tésztához valókat robotgépben összegyúrtam, folpackba csomagolva egy órára a hűtőbe tettem.
Aztán elővetten, hat részre osztottam. Golyócskákat gyúrtam belőlük, amit kinyújtottam kb. 20 cm átmérőjű körré. A kis piteformákat (alja 8 cm, felül 10 cm átmérőjű) kivajaztam, beletettem a tésztát, hogy mindenütt jól túllógjon a peremen és elkezdtem belepakolni a tölteléket. Mindegyik aljára nagyobb darabra törtem a diót, azt megszórtam némi nádcukorral. A gyümölcsöket megpucoltam, négyfelé vágtam, magházukat eltávolítottam, kb 0,5 cm-esre felszeleteltem őket. Dobáltam bele körtét, feldarabolt camembert, áfonya szemeket, újra diót, kevés cukrot és újra körtét. Vagy a másik almával, dióval, áfonyával készült, abba nem tettem camembert.A tetejét megszórtam a mozsárban összetört borsos keverékkel.  Végül a tészta széleit felhajtogattam, mint egy batyut, de a közepét szabadon hagytam, hogy a gőz eltávozhasson belőle. A tésztát a maradék tojással megkentem és búcsúzóul, mielőtt a lángokba vetettem volna, még locsoltam a tetejére 1-1 kávéskanálnyi juharszirupot.
170- 180 fokon hőlégkeverésen 20 perc alatt megsütöttem. Aztán szaladtam a fiam osztályfőnőkéhez beszélgetni. Tanakodtam, vigyek-e neki is egy kis pitét, de nem tudtam félreértené-e, vagy sem. Most már bánom, hogy nem kínáltam meg, mert a szülői értekezletekre a felesége isteni süteményekkel szokta a szülői csapatot megkínálni, kényeztetni. 
Így persze volt alkalmam este még egy pitét elfogyasztani, csak azért, hogy mindkét félét lemeózhassam. 

Nincsenek megjegyzések: