Összes oldalmegjelenítés

2013. november 15., péntek

Hagymás-sörös bagett tang zhonggal

Olyan régen sütöttem sörös kenyeret, de azt sem hagymával. Mióta a Lidlben szert tettem erre a finom, ropogós sült hagymára, teszem bele mindenbe. A másik a tang zhong, ami nagy kedvencemmé vált. Most kipróbáltam teljes kiőrlésű lisztből elkészíteni. Azt tettem a kenyérbe és a tejfölös pogácsába is. Mindig jót tesz a tésztának, ha egy kis teljes kiőrlésű liszt is kerül bele.



Hozzávalók:

  • 90 g tang zhong (5 ek víz + 1 ek tk tönkölyliszt)
  • 5 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 30 dkg tönköly fehér liszt
  • 1 kk cukor
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 1,6 dl sör
  • 1 tk só
  • 1 ek olaj



  • 6 ek pirított hagyma


Elkészítése:

A tang zhonghoz a vizet és a lisztet hidegen elkevertem, felforraltam, míg krémes állagúra be nem sűrűsödött. Hagytam kihűlni.
A sört meglangyosítottam a mikróba, beledobtam 1 k cukrot (olyan habzás volt, hogy azt hittem elfut világgá), belemorzsoltam az élesztőt és vártam, hogy habosra keljen.
Kenyérsütőgép üstjébe mértem a hozzávalókat, dagasztó programra kapcsolva diszkréten félrevonultam. Mikor a kelesztési idő is lejárt, belekukkantottam, megsimogattam a tésztát és végtelen öröm fogott el. Annyira lágy, selymes mogyoró színű tészta dagadozott odabent, mint az álom. Kivettem és csúnyán bántam vele. Három részre vágtam. Mindegyiket kinyújtottam kb 35 cm-es ovális alakúra és megszórtam a sült hagymával, majd feltekertem a tésztát, mint egy beiglit és a bagett sütőformába fektettem. Tetejét megkentem egy kis joghurttal és ferdén bemetszettem  négy helyen. A tűzhely tetejére tettem kelni, ahol a pogácsát sütöttem. Nem vártam sokat, kb. negyed órát, s már tűzbe is vetettem, méghozzá jó forróba. 230 fokra melegítettem a sütőt hőlégkeverésen és így 15 perc alatt meg is sültek a kenyérkék. Olyan illat uralkodott a konyhába, amit nem is próbálok leírni. Mindenképpen sikeres próbálkozás volt.


Nincsenek megjegyzések: