Összes oldalmegjelenítés

2013. november 15., péntek

Olasz rántott hús tojás nélkül írós krumplipürével

Mára rántott húst ígértem a fiamnak. Ezért úgy gondoltam, hogy nem a hétköznapit készítem, amit imádunk, hanem felturbózom még evvel-avval. Mivel a piacon vettem friss írót, most mindenbe azt használom. Így a krumplipürét is avval készítettem el. Igazán lágy, könnyű püré lett.


Hozzávalók:

  • 50 dkg csirkemell filé
  • olaj a sütéshez


A panírozáshoz:

  • kevés tönkölyliszt
  • 1 dl író

Zsemlemorzsához:

  • 20 dkg házi zsemlemorzsa
  • 3 ek frissen reszelt parmezán
  • 1 ek aprított petrezselyem
  • pár tekerés frissen őrölt fekete bors
  • egy marék mandula megdarálva


A burgonyapüréhez:

  • 60 dkg burgonya
  • 1 tk só
  • 5 dkg vaj
  • 1 dl író


Díszítésnek:

  • juliene-re vágott édesburgonya olajban sütve


Elkészítése:

A csirkemellet 0,5 cm-es szeletekre vágtam, sóztam. Megforgattam lisztbe, majd íróba mártottam, végül a fűszeres zsemlemorzsába forgattam, forró olajban kisütöttem. Konyhai törlőre szedtem, hogy leitassam a felesleges olajat róla. Ugyanígy jártam el az édesburgonyával. (Ez az új favorit a gyerek kívánságlistáján. Minden kell neki, ami nem olcsó.) A püréhez a burgonyát megfőztem sós  vízben, leszűrtem, majd robotgépbe tettem, utána vágtam a vajat és az írót és pillanatok alatt ott várt a pillekönnyű krumplipüré a tálalásra. 
Egy - egy kis változtatással soha nem válnak unalmassá a megszokott hétköznapi fogások sem.

Nincsenek megjegyzések: