Összes oldalmegjelenítés

2013. november 1., péntek

Sütőtökös torta citromos mákkrémmel Hallooween-re

Vettem egy nagyobb tököt és készítettem belőle mindent, amit csak lehet. Többek között ezt a nagyon finom tortát is. Annyira illettek egymáshoz az ízek, hogy akár kétszer ennyi is elfogyott volna.



Tésztához:
  • 50 dkg  sütőtök
  • 2 dl kókusztej
  • 1 dl  joghurt
  • 1 közepes narancs
  • 3 tojás
  • 10 dkg fruktóz
  • 1 tk őrölt kardamom mag
  • 1 tk fahéj
  • ½ vanília kikapart magjai
  • 1 csomag sütőpor
  • 30 dkg tönköly fehér liszt



Tortakrémhez:
  • 3 dl zsíros tej
  • 10 dkg darált mák
  • 1 tasak vanília ízű pudingpor
  • ½ vanília kikapart magjai
  • 2 ek méz
  • 5 dkg porcukor
  • 1 dkg citrupor
  • 15 dkg Rama vajas íz margarin
  • 1 tk fahéj
  • 1 csipet szegfűszeg
  • 1 csipet só
  • 1 citrom leve és reszelt héja


Elkészítése: 

A sütőtököt meghámoztam, magjait kikapartam, húsát késes aprítóban pürésítettem.
Az aprítóba hozzáadtam a többi alapanyagot a tojásfehérje kivételével és homogén masszává kevertem. A tojásfehérjéket egy csipet sóval kemény habbá vertem és a masszába forgattam.
Egy 24 cm átmérőjű sütőforma alját kibéleltem sütőpapírral, oldalát megkentem vajjal, ebbe öntöttem a tésztát.
150 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen sütöttem  másfél óra hosszan. Ha úgy láttam, barnulna a teteje, fóliával letakartam. Tűpróbával ellenőriztem, hogy elkészült -e.  Hagytam  teljesen kihűlni.
A krémhez a tejet a cukorral és a vaníliapudinggal, valamint a mákkal elkevertem, felforraltam, besűrítettem, majd kihűtöttem.
A kihűlt mákos pudinghoz hozzáadtam a krém többi alapanyagát és robotgéppel kikevertem.
A kihűlt tortát keresztben kettévágtam, megkentem a krém 1/3-val, majd ráborítottam a tetejét és felül, majd az oldalán is beborítottam a mákos krémmel. Hűtőben 1-2 órát hűtöttem fogyasztás előtt.

                                               

Készült egy párja is, csak itt a tortát marcipánmasszával borítottam be. Először sikoly kinézetűre gondoltam, de végül párommal elzombisítottuk.


Nincsenek megjegyzések: