Összes oldalmegjelenítés

2014. január 21., kedd

Hirtelen sült kacsamell hízott kacsamájjal és zelleres burgonyával

Vettem a csarnokban egy szép hízott kacsamájat. Csak úgy magában elég nehéz étel lett volna, ezért ketté osztottam és egyik felét kisütöttem két kacsamell és pár dióval töltött alma társaságában. Azért egy kis előkészítést igényelt a dolog, mert egy éjszakára tejbe áztattam. Mellé zelleres krumplipürét tálaltam.


Hozzávalók: 3 személy részére
A húshoz:

  • 30 dkg hízott  kacsamáj
  • 3-4 dl tej
  • 1 kg bőrös, nem nagyon zsíros kacsamell
  • bors ízlés szerint

Töltött almához:

  • 3 nagy piros alma
  • egy marék durvára vágott dió
  • 3 tk barna cukor
  • 1 tk őrölt fahéj
  • tetejére 1-1 tk juharszirup

Zelleres krumplipüré:

  • 60 dkg burgonya
  • 20 dkg zeller
  • 5 dkg vaj
  • egy nagy csipet szerecsendió
  • 2 dl zsíros tej

Elkészítése:

Az almák közepét kivágtam egy az erre a célra szolgáló praktikus kis eszközzel, miáltal kerek lyuk keletkezett a közepén. Arra azért vigyáztam , hogy az alját ne vágjam ki, mert ott kifolyhatna a töltelék. A diót összedaraboltam, elkevertem egy kis nádcukorral és fahéjjal, az alma belsejébe töltöttem. Egy kanálkányi juharszirupot öntöttem a tetejére. Tepsibe tettem.
A kacsamell bőrös részét beirdaltam, sóztam, borsoztam, serpenyőben mindkét oldalát erős tűzön 3-3 percig pirítottam. Ezután az almák mellé tettem, s mellé a lecsepegtetett, szárazra törölt kacsamájat, amit enyhén sóztam, borsoztam. A sütő már elő volt melegítve 200 fokra. Ide toltam be a teli tepsit. Negyed órát sütöttem a húst, de a májat már előbb kivettem, mielőtt kisült volna belőle minden zsír. Csak éppen megkapattam a külsejét, hogy egy kis színe legyen. Az almák s gyorsan puhultak.
Mindeközben a megtisztított, felkockázott krumplit és zellert feltettem főni sós vízbe 10 percre. Mikor megfőtt, leszűrtem, vajat dobtam a tetejére, lefedve megvártam, míg elolvad és egy kis szerecsendió és tej hozzáadásával robotgéppel habosra kevertem. 

Nincsenek megjegyzések: