Összes oldalmegjelenítés

2014. január 7., kedd

Tejfölös gombaleves vargányával

Nagyon szeretem a gombát. Nagy kedvenc a vargánya, de bőven beérem fehér vagy barna csiperkével is. A kettő együtt is nagyon megfér egy tányérban. 


Hozzávalók:

  • 1 ek olaj
  • 30 dkg csiperke gomba
  • 1 marék szárított vargánya
  • 1 közepes sárgarépa
  • 1 kisebb petrezselyem
  • bors
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • 5 dl zöldségalaplé
  • 2 dl tejföl


Nokedlihez:

  • 1 kisméretű tojás
  • liszt


Elkészítése:

A kis tojást enyhén megsóztam és elkevertem annyi liszttel, hogy puha tésztát kapjak, hűtőbe tettem.
A gombát vastagabb szeletekre szeltem és a megtisztított és felkarikázott sárga - és fehérrépával egy kanál olajon megdinszteltem, hozzáadtam a szárított gombát (nem áztattam be), felöntöttem az alaplével , belevágtam fél csomag petrezselyemzöldet, borsoztam és 10 percig főztem. Kevés levest elkevertem a tejföllel és visszatöltöttem a levesbe, felforraltam. Mikor felforrt, beleszaggattam a nokedlit, forraltam egy percig. Beleaprítottam a maradék fél csomag petrezselyemzöldet és elzártam a gázt. 
Két nagy tányérral ettem meg, nem tudtam abbahagyni.

Nincsenek megjegyzések: