Összes oldalmegjelenítés

2014. február 15., szombat

Banános pite

Volt egy gondolatom és iziben tettem egy próbát. Családom némely tagja hízó kúrát tart, így gondoltam hozzáadok egy kicsit az épüléséhez. Ezt itt.



Hozzávalók:
A tésztához:

  • 24 dkg tönköly fehér liszt
  • 16 dkg hideg vaj felkockázva
  • 4 dkg gyümölcscukor
  • 8 dkg étcsokoládé
  • 4 ek cukrozatlan kakaópor
  • 1 tk fahéj
  • 1 ek vanília kivonat
  • 1 csipet só

A töltelékhez:

  • 3 nagy banán (nettó 430 g volt)
  • 6-7 dkg gyümölcscukor (elég a 6, mert 7 dkg-val kicsit édesnek találtam)
  • 2 db L-es méretű tojás
  • 1 ek vanília kivonat
  • 2 ek vanília ízű pudingpor
  • 3 csepp sárga Wilton ételfesték 

Elkészítése:

A csokoládét vízgőz felett felolvasztottam (ügyesek ezt a mikróban is megcsinálhatják), de csak éppen, hogy langyos legyen, majd az összes tésztához való hozzávalóval robotgépben összegyúrtam. Folpackba csomagolva fél órára hűtőbe tettem. Közben előmelegítettem a sütőt 160 fokra. 
A tésztát pihentetés után kinyújtottam, hogy befedje egy 25 cm-es piteformát, az oldalán is túllógjon egy kicsit. Belesimítottam a formába és a nyújtófával leszeltem a felesleges tésztát. A maradékot benyomkodtam az aljába, hogy az se vesszen kárba.
A tésztát letakartam sütőpapírral és a formát feltöltöttem sütőbabbal. Száraz babot használok a vakon sütéshez. Már másfél éve mindig ezt a babot használom, ha kihűlt, elteszem és legközelebb újra használható. Ez a súly pont annyit nyom a tésztán, hogy ne púposodjon fel. 160 fokon 10 percig sütöttem a tésztát. Közben megpucoltam a banánt, darabokra törtem és összekevertem a tojással, cukorral, vaníliával, végül pedig hozzáadtam a festéket és a pudingport. A babbal telt papírt kiemeltem és helyére töltöttem a tölteléket, a formát visszatoltam a sütőbe. 140 fokra kapcsoltam hőlégkeverésen és kb. fél óra alatt megsütöttem a pitét. Vigyázni kell, ha a széle elkezd színesedni, inkább takarjuk le fóliával, nehogy megégjen. Tűpróbával ellenőriztem, mikor készült el. Kiemeltem a formából (kivehető aljú a forma) és megvártam míg teljesen kihűl, csak akkor vágtam fel. 




Nincsenek megjegyzések: