Összes oldalmegjelenítés

2014. március 16., vasárnap

Almabor fánk

Az utolsó, az előrehozott  St. Patrick nap alkalmából készült ebéd menüjéből. Minden fogásban el szerettem volna térni a tavalyi ételtől. Ha ír recepteket keresek a neten, elég kevésre bukkanok. Múlt évben ír whiskys tortát készítettünk, ezért most egy merőben más édességet akartam. Erre a nem túl bonyolult édességre bukkantam valahol. Több kedvenc alapanyagom is fellehető benne, így nem törtem sokáig a fejemet rajta, hanem nekiláttam. Nem lett látványos, de nagyon finom. Mi sem bizonyítja jobban, hogy egy nagy tál fánk a nehéz ebéd után egyik pillanatról a másikra eltűnt.


Hozzávalók: 
A tésztához:

  • 2 piros alma (40 dkg)
  • 3 dl almabor
  • 50 dkg tönköly fehér liszt
  • 60 ml író
  • 1 egész tojás + 1 tojássárgája
  • 1 tk vanília kivonat
  • 7 dkg gyümölcscukor (vagy 13 dkg cukor)
  • 4 tk sütőpor
  • 1/4 tk szódabikarbóna
  • 1/4 tk szerecsendió
  • 3 tk őrölt fahéj
  • 1 kk só

Sziruphoz: ezt én kihagytam

  • 3 dl almabor
  • 20 dkg cukor

Sütéshez:

  • 0,5 l napraforgó olaj

Hempergetéshez:

  • 5 dkg fahéjas porcukor

Elkészítése:

Az almát cikkekre vágtam, magházát kivágtam. Nem meghámoztam, csak kockákra vágtam és feltettem főni 3 dl almaborral. Kis tűzön 8 percig fedő alatt főztem, majd fedő nélkül addig, míg a bor a harmadára redukálódott.  Ekkor összetörtem botmixerrel és hagytam kihűlni. A hideg almapürét keverőtálban fakanállal csak éppen összekevertem a többi alapanyaggal. Sütőpapírral bélelt 30x20 cm-es tepsiben szétterítettem, olajozott folpackkal lefedve hűtőbe tettem 3-4 órára, de lehet egész éjszakára is. 
Kicsit eljárt a kezem az íróval, többet öntöttem, mint amit a recept írt, így lágyabb maradt a tésztám, mint ahogyan a recept kívánta. Előírás szerint pogácsaszaggatóval kellett volna kiszaggatnom, de ehhez túl lágy lett, Így lisztes kézzel kiragadtam belőle kb. 2 evőkanálnyit és a 170 fokosra hevített olajba ügyeskedtem (ez látszik a formáján, de hát nem a szépségéért szerettük). Fedő alatt 2-2 perc alatt mindkét oldalát aranybarnára sütöttem. 
Itt megint eltértem az eredeti recepttől, amelyben 3 dl almaborból és 20 dkg cukorból szirupot kell főzni és abba mártani a fánk egyik oldalát, a másik oldalát pedig fahéjas cukorba.
A szirupos oldalt kihagytam és csak a fahéjas hempergetést alkalmaztam egyik oldalán. 
Ez is az abbahagyhatatlan kategóriába került kis gyűjteményemben. 



Nincsenek megjegyzések: