Összes oldalmegjelenítés

2014. március 16., vasárnap

Osso buco naranccsal

Készültem a St. Patrick napi ebédhez, de hiába kerestem, kutattam, nem kaptam sem szép báránykarajt, sem olyan borjúhúst, amit szerettem volna, pedig megfordultam néhány bevált hentesnél a nagycsarnokban, a Lehelen. Addig forgolódtam, míg szembe találtam magam viszont néhány szép szelet osso bucoval. Azokból is kiválogattam a nekem tetszőket. Voltak kétségeim, hogy vajon elég lesz-e négy szelet, de mikor a hentes a mérlegre helyezte a húst, azonnal elszálltak a kétségeim, 2,2 kg volt a kiválasztott négy szép szelet.


Hozzávalók: 4 fő részére
  • 4 szelet osso buco (keresztben elszelt borjú lábszár, kb. 5 cm vastag)
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 1 nagy sárgarépa
  • 1/2 fej zellergumó
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 tk borókabogyó
  • 3 babérlevél
  • 1 szál rozmaring
  • 3-4 szál kakukkfű
  • 1 rúd fahéj
  • bors
  • 10 dkg liszt
  • 0,5 dl olaj
  • 5 dkg vaj
  • 2 narancs
  • 0,5 l rozé
  • 2,5 dl marha alaplé

Elkészítése:

A hússzeleteket megkentem olajjal, borsoztam, tálba tettem. Pácot készítettem, lereszeltem  a narancsok héját, kicsavartam levüket és a húsra öntöttem fél liter rozéval. Tudom, hogy az oss bucot fehér borral készítik, de a narancshoz illőnek találtam a rozét. Mellé felvágtam a zöldségeket kis kockákra, fahéjat, borókabogyót. Lefóliáztam és két napra a hűtőbe tettem. 


Mikor eljött a főzés napja, a húst kivettem a pácléből, megszárítottam, megszórtam nagy szemű sóval, borssal, lisztbe forgattam.
Egy vastag falú lábasban olajban vajat olvasztottam, felhevítettem és a hús mindkét oldalát 2-2 percig erős tűzön sütöttem, majd egy nagy sütőtálba szedtem. 










Mikor minden hússzelet a tálban csücsült, ráöntöttem a páclevet a zöldségekkel és az alaplével együtt.


130 fokra előmelegített sütőben tettem és lassan, kb 3,5-4 óra alatt omlósra sütöttem.
Mikor a hús megpuhult, kiemeltem és botmixerrel a zöldségeket pürésítettem a lével. Kicsit összeforraltam, hogy sűrűbb legyen. 
Ez az utolsó bűnözésem a tavasszal. Ettől kezdve csak könnyű, diétás ételeket eszem,..... és siratom ezt a finomságot.

Nincsenek megjegyzések: