Összes oldalmegjelenítés

2014. március 22., szombat

Kefir-kovászos cipó

Egy viszonylag gyorsan elkészíthető kovász, mely nem tartalmaz élesztőt. Három nap alatt aktív lesz, nem igényel különösebb törődést.Nagyon ízletes és szerintem gusztusos kenyérkét lehet belőle sütni. 
A receptet Torma szakácstársam írásai között találtam. Én a kefirhez teljes kiőrlésű tönkölylisztet használtam. Ebben a bágyadt időben 3 napot adtam neki. 


Hozzávalók: 
A kovászhoz:

  • 2,5 dl kefir
  • 1 kk cukor
  • kb. 5 dkg tk tönkölyliszt


A tésztához:

  • 60 dkg tönköly fehér liszt
  • 1,5 tk só
  • 2 dl író
  • a kovász (30 dkg)


Elkészítése:

Kenyérsütőgépben este összedagasztottam az aktív kovászt a liszttel, íróval, sóval, majd áttelepítettem egy kiolajozott kelesztőtálba. Reggel újra átgyúrtam a kissé megnövekedett tésztát és behajtogattam, mint egy zsemlét, egy vastag falú teflonlábasba. Lefedve magára hagytam újabb fél napra. Mivel igen hűvös volt, lassan kelt, ezért bekapcsoltam a sütőt 40 fokra és bedugtam a cipócskát fedővel letakart lábasban. Láttam ám, hogy hamar meghálálja a gondoskodást, mert fél óra alatt jelentősen megnövekedett. Mivel viszont elfogyott a türelmem, - mint már annyiszor, ha kovászos kenyeret sütök,- feltekertem a sütőt 230 fokra. Mikor elérte a megadott hőfokot, még 10 percig így sütöttem, majd lecsökkentettem 190 fokra és még fél órát sütöttem. Nekem nagyon tetsző, kicsit szakadozott kenyeret kaptam olyan fergetegesen finom illattal és ízzel, amihez foghatót egy élesztős kenyér sem tud. 


Nincsenek megjegyzések: