Összes oldalmegjelenítés

2014. április 6., vasárnap

Boros-zöldségragu borsos tagliatellevel

Mintha mostanában nem szánnék annyi időt a főzésre. Lehet, hogy nem jól osztom be az időmet? Lusta vagyok? Nem tudom. Oka lehet a tavaszi fáradtság, vagy a türelem hiánya, de nem nyüzsgök annyit a konyhában, mint korábban. Nem főzök kevesebbet, csak inkább a gyorsan elkészíthető ételekre hagyatkozom, mint ez is.


Hozzávalók:
A tésztához: 

  • 15 dkg durum simaliszt
  • 10 dkg durum tésztaliszt
  • 2 nagy tojás
  • 1-2 ek író
  • 1 csipet só
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 tk frissen durvára őrölt bors


A raguhoz:

  • 50 dkg csiperke gomba
  • 1 ek olívaolaj (az aszalt paradicsomról)
  • 10 dkg bacon
  • 1 csipet só
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1 tk kakukkfű
  • 1 dl fehérbor
  • 6 aszalt paradicsom
  • 1-2 ek kapribogyó

Elkészítése:

A tésztához valókat robotgépben kemény, ruganyos tésztává gyúrtam és folpackba csomagolva hűtőben pihentettem fél órát. Utána láttam neki a gomba darabolásának. Soha nem szoktam meghámozni és viszonylag vastagabb szeletekre vágom, úgy 4-5 mm-esre. Egy kanál olajon megpirítottam a felcsíkozott bacont. Mikor kezdett pirulni, hozzáadtam a felszeletelt gombát. Sóztam, borsoztam, megszórtam kakukkfűvel és erős tűzön 3-4 percig pirítottam, hogy süljön, ne párolódjon. Így nem keletkezik, vagy alig alatta lé. Feltettem egy nagy fazék vizet forrni a tésztának. Közben elővettem a tésztát, négy kis golyóra osztottam, amiket 6-7-szer átgyúrtam a tésztagépen, hogy ruganyos legyen, majd kinyújtottam őket 3-as fokozatig. A sülő gombák alá öntöttem a bort, had forrjon el az alkoholtartalma. A tésztát felvágtam tagliatellének. A zubogó vizet megsóztam és két adagban 3-3 perc alatt megfőztem a tésztát. Lecsepegtettem, leöblítettem (bár ez nem szükséges a durum tésztánál) és egy tálba tettem. Locsoltam az aszalt paradicsom olajából néhány kanállal rá. Ekkorra a ragu alól már jócskán elpárolgott a bor. Rácsíkoztam az aszalt paradicsomot, és hozzáadtam a kapribogyót és máris elzártam a tüzet. 
A tészta tetejére halmoztam a ragut és rábiggyesztettem egy szép kövér bazsalikom hajtást.

Nincsenek megjegyzések: