Összes oldalmegjelenítés

2014. április 7., hétfő

Hokkaido kalács

Gondoltam én is kipróbálom. Mindenki, aki kenyeret süt otthon már kipróbálta, de én még nem. Rendezhettem volna szebben is a sütőformában, de ez már ilyen lett.



Hozzávalók: 

  • 40 dkg tönkölyliszt
  • 1 tojás (keveset félretehetünk belőle a kalács megkenéséhez)
  • 3 dkg gyümölcscukor
  • 1 csipet só
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1,5 dl tej
  • 1,5 dl tejszín
  • 2 ek tejpor
  • 1 ek citromlé


Elkészítése:

A tejet meglangyosítottam, kis cukorral elkevertem és felfuttattam benne az élesztőt. Kenyérsütőgép üstjébe mértem a szilárd összetevőket, majd ráöntöttem a langyos teje és tejszínt, tojást, citromlevet (ez segít könnyebbé válni a tésztának), Dagasztóprogramra kapcsolva a gép kétszer dagasztotta, kelesztette a tésztát.
A jó duplájára kelt tésztát lisztezett munkafelületen négy egyenlő részre osztottam, mindegyiket átgyúrtam, majd hosszú téglalapot nyújtottam belőle (kb. 10x40 cm). Ezeket a csíkokat feltekertem és egymás mellé fektettem a sütőformában. Egy formakenyér nagyságú szilikon formát használtam. A kalács tetejét megkentem tojással és langyos helyen 25-30 percig kelesztettem. Ekkor már igen dagadozott ki a formából. 200 fokos sütőbe tettem 10 percre, majd ezt követően lecsökkentettem  hőt 170 fokra és további 25 percig sütöttem a kalácsot. A tejszíntől napokig friss maradt. Nem lett nagyon édes, de így ehettük édessel, sóssal egyaránt. 


Nincsenek megjegyzések: