Összes oldalmegjelenítés

2014. április 5., szombat

Provance-i keksz

Egy hirtelen ötlettől vezérelve dobtam össze ezt a kekszet. Juci barátnőmet vártam és megígértem neki, hogy nem csinálok semmi felhajtást a találkából. Evvel nem is kellett sokat babrálnom. 



Hozzávalók:
A tésztához: 
  • 225 g vaj
  • 2 ek gyümölcscukor
  • 1/2 tk só
  • 320 g tönköly fehér liszt
  • 1 tk sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 10 dkg fokhagymás kecskesajt
  • 1 ek friss aprított rozmaringlevél
  • 1 tk friss kakukkfűlevél
  • 1 tk frissen őrölt fekete bors
  • 1 tk levendulaszirup
A kenéshez:
  • 1 felvert tojás
Elkészítése:

A zöld fűszereket összeaprítottam a kecskesajttal késes aprítóban, amit aztán átöntöttem a robotgép táljába. Hozzáadtam a hideg, felkockázott vajat és a többi hozzávalót is és addig kevertem, míg morzsalékos nem lett. Ekkor már néhány gyors mozdulattal kézzel labdává gyúrtam a tésztát. Folpackba csomagolva hűtőbe tettem pihenni fél órára. A pihentetett tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam 3-4 mm vékonyra és kiszaggattam kicsi, 5 cm-es pogácsaszaggatóval. Így lett belőle 90 db keksz.180 fokosra előmelegített sütőben 13-15 perc alatt megsütöttem.
Ez sem volt fogyókúrás nap, mert egy-egy pohár levendulás rozét kortyolgatva komolyan ellenőriztük a kekszek minőségét. Jól sikerültek.

Nincsenek megjegyzések: