Összes oldalmegjelenítés

2014. április 25., péntek

Citromos sütemény őzgerincben sütve vaníliás - citromos mascarponekrémmel

A nagy tejsavóval sütő programom egyik darabja ő. Vettem fincsi házi tejet a piacon, de amikor felforraltam, összement. Így lett nekem túróm és tejsavóm. Nálam semmi nem landol a kukában. Inkább kaptam a laptopot és máris kerestem a tejsavós recepteket. Minden cseppjét el akartam használni. Így is lett.


Hozzávalók: 
A süteményhez:

  • 35 dkg tönköly fehér liszt
  • 2 tk sütőpor
  • 1,5 dl tejsavó
  • 10 dkg nyírfacukor
  • 1,5 nagy citrom leve és reszelt héja
  • 2 tojás
  • 15 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 1 csipet só


A vaníliás - citromos mascarpone krémhez:

  • 1 rúd vanília
  • 5 dkg nyírfacukor (ebből csak 2 púpozott teáskanálnyit használtam)
  • 10 dkg mascarpone
  • 1 dl joghurt
  • 1/2 citrom  reszelt héja és leve


Elkészítése:
A tészta hozzávalóit robotgépben lágy, krémes tésztává kevertem. Egy őzgerincformát kibéleltem sütőpapírral és abba kanalaztam a tésztát. A sütőt előmelegítettem 180 fokra és 37- 40 perc alatt aranybarnára sütöttem. Tűpróbával ellenőrizhetjük, hogy megsült-e már. Rácsra borítva kihűtöttem.

Egy rúd vanília végeit levágtam. Elvágtam néhány darabba, majd késes aprítóban 5 dkg nyírfacukorral összeőröltem. Ebből két kanálnyit ugyanavval a késes aprítóval összekevertem a mascarponéval, joghurttal és a citrommal. Illatos, izgalmas ízű mártást kaptam. Nagyon jól illet a süteményemhez.


Nincsenek megjegyzések: