Összes oldalmegjelenítés

2014. július 22., kedd

Sonkával és mozarellával töltött csirkemell pikáns zöldbabsalátával.

Két általam kedvelt szakács receptjét ötvöztem ebben az ebédben. A hús receptje Buddy Valastrotól származik, a zöldbabé pedig Gordon Ramsaytől.


Csirkemell:

  • 3 fél csirkemell filé
  • bors
  • kevés chilipehely (elhagyható)
  • 10 dkg pármai sonka
  • 10 dkg mozarella
  • 1 kis csokor petrezselyemzöld
  • 2-3 ek olívaolaj
  • 1 dl fehérbor


Elkészítése: 

A csirkemellen zsebet vágtam. Sóztam, borsoztam, kevés chilivel meghintettem. A sonkát és a mozzarellát kockákra vágtam és a felaprított petrezselyemmel összekeverte, majd a zsebekbe töltötte. Hústűvel összetűztem. Kevés olívaolajon a csirkemell mindkét oldalát 3-3 perc alatt megpirítottam, majd felöntöttem a fehérborral és 10-12 percre a 200 fokos sütőbe dugtam további párolódásra. Utána kivettem a húst ás fóliával letakarva 10 percet pihentettem. 
Természetesen a fiamnak ez nem felelt meg, ezért neki csak egy fűszerekkel megszórt csirkemellet körbetekertem egy nagy szelet prágai sonkával és azt sütöttem meg a borban. Így már elfogadta.

 

Zöldbab saláta:

  • 50 dkg zöldbab
  • 1 ek só
  • 2-3 l víz

A dresszing:

  • 2 ek mustár
  • 1 ek méz
  • 1 ek mogyoróvaj
  • 3 ek olívaolaj
  • frissen őrölt bors
  • 1-2 ek fehér balzsamecet
  •  
  • 2-3 ek mandulapehely


Elkészítése:

A vizet feltettem forrni. Mikor már zubogott, beletettem a sót és a zöldbabot. 3 percnyi blansírozás után a babot leszűrtem és jéghideg vízzel öblítettem le, hogy megálljon a fővése. Egy száraz serpenyőben rózsaszínre pirítottam a mandulát. Egy üvegedényben összekevertem a a dresszing hozzávalóit és meglocsoltam vele a zöldbabot, majd megszórtam a pirított mandulapehellyel.




Nincsenek megjegyzések: