Összes oldalmegjelenítés

2014. november 20., csütörtök

Lazacsült párolt édesköménnyel és kapribogyós mártással



Fiamba próbálok erőt, izmot pumpálni, de nekem csak étellel megy, a többi az ő gondja. Eredetileg a köret egy brunoise-ra vágott zöldségekkel készített rizs volt számára, én és az apja ettük édesköménnyel.

Hozzávalók:

Lazacsült:

  • 80 dkg lazacfilé 
  • 1 ek vaj
  • 1 ek olívaolaj
  • só ízlés szerint
  • bors ízlés szerint

Köret:

  • 15 dkg rizs
  • 1 nagyobb szár halványító zeller
  • 1 közepes db sárgarépa
  • 1 közepes  db kápia paprika
  • 1 kávéskanál só



  • 1 nagyobb zsenge édeskömény

Kapribogyós-mustáros mártás

  • 1 ek kapribogyó
  • 1 ek magos dijoni mustár
  • bors ízlés szerint
  • 1.5 dl  30 %-os tejszín
  • 1 tk 


Elkészítése:
Lazacsült:
A lazacfilét négy egyenlő szeletre vágtam. Mindkét oldalát sóztam borsoztam. Egy serpenyőben  egy kanál olívaolajon megolvasztottam egy kanál vajat, és amikor már forró volt, a lazacot a bőrös oldalával beletettem ls 3 percig sütöttem, aztán megfordítottam és a nem bőrös oldalát már csak 2 percig sütöttem. Így kicsit rózsaszín lesz a belseje és nem szárad ki. Természetesen ez a filé vastagságától függ.


Rizses köret
A zöldségeket megmostam, szárazra töröltem, a répát meghámoztam, mindet egyforma apró kockákra vágtam.Egy kanál olajon félig megpároltam őket.
Egy kanál olajon a rizst fehéredésig megpirítottam, sóztam, felengedtem annyi vízzel, ami egy ujjnyira ellepi. Mikor már alig volt rajta víz, hozzákevertem a félig párolt zöldségeket. Lefedtem és fél perc múlva eloltottam a lángot, hagytam, hogy a gőzben megpuhuljanak.

Párolt édeskömény:
Az édeskömény gumó szárait levágtam, meghámoztam és ferde, fél cm-es csíkokra szeleteltem. A gumó torzsáját kivágtam, felszeleteltem hasonló vastagságúra.
Egy kanál olívaolaj és egy kanál vajon kicsit sózva, borsozva -3 perc alatt megpároltam, míg nem vált puhává, még egy kicsit roppanós volt.

Kapribogyós-mustáros mártás:
A kapribogyót apróra vágtam. Nem öblítettem le, mert így nem kellet sóznom a mártást. Egy kanál vajon megfuttattam, hozzáadtam a magos mustárt, borsoztam, átforgattam vele, majd felengedtem a tejszínnel. Összeforraltam. 
Tálalásnál az ételt az édeskömény levelével lehet díszíteni.




Nincsenek megjegyzések: