Összes oldalmegjelenítés

2015. október 14., szerda

Borsos marha burgonyával

Nem is tudom, hogy nevezzem ezt az ételt. Régen, még kisgyermek koromban (talán igaz sem volt), anyukám mindig így használta el a maradék marhahúst a húslevesből.  Na én pedig ennek a kedvéért főztem egy finom húslevest. Szerencsére egész családom szereti a húslevest, amit igen ritkán készítek. Volt kb. másfél kg marhanyak a hűtőmben, abból főztem levest. Finom puha, omlós lett. Ezért szeretem a nyakat, mert nem kell fél napig főzni és nagyon jó ízű, állagú a húsa. Nem utolsó sorban megfizethető. 
Férjem ugyan nagyon ott sündörgött a konyhában, és azt leste, mennyi húst veszek el a levesből ehhez az ételhez, de mire feleszmélt, én mindet felkockáztam. Elcsent egy-két kockát, aztán magamra hagyott, bontakozzak csak ki. 


Hozzávalók:

  • 1,5 kg főtt marhanyak (ez persze túlzás, mert veszít a súlyából, de jó sok)
  • 1 kg közepes méretű burgonya héjában főzve
  • 2-3 ek kacsazsír
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • rengeteg frissen őrölt bors
  • 1 nagy csipet só


Elkészítése: 

A burgonyát sós vízben héjastól megfőztem. A főtt marhahúst felkockáztam kb 3x3 cm-es kockákra. Egy jókora serpenyőben felolvasztottam a kacsazsírt, feltekertem a lángot, beledobáltam a húst, sóztam és nagyon sokáig daráltam rá a borsot, majd ráreszeltem a fokhagymát. Addig pirítottam a húst, míg roppanós kérget kapott. Közben a krumplikat meghámoztam, nagyobb kockára vágtam és a piruló húshoz adtam. Óvatosan olykor megkevergettem, hogy ne törjem össze a krumplit. Inkább hagytam, hogy meg-megpiruljon az oldala, csak utána kevertem rajta. És evvel el is készült az étel. Úgy csemegeuborka, vagy egy jó saláta remekül illik hozzá. Nekem erre már nem volt időm, ezért csak friss petrezselyemmel szórtam meg az ételt. 

Nincsenek megjegyzések: