Összes oldalmegjelenítés

2015. október 18., vasárnap

Étcsokoládé mousse torta

Meglepetésnek szántam. Sajnos még mindig nem tudom kidíszíteni szépen, ahogy kéne, de majd annak is eljön az ideje. Viszont ízében azt hiszem eltaláltam.


Hozzávalók: 20 cm-es formához

A tészta:

  • 2 tojás
  • 2 púpozott ek félfogós vagy rétesliszt
  • 4 ek cukrozatlan kakaópor
  • 1 ek szőlőmagolaj
  • 1 púpozott ek gyümölcscukor
  • 1 kk vaníliakivonat


A mousse:

  • 500 ml habtejszín
  • 400 g étcsokoládé (70-81% -os kakaótartalmú vegyesen)
  • 5 dkg gyümölcscukor
  • 2 ek narancslikőr
  • 1 tk őrölt kardamommag


Elkészítése: 
A tészta:
A tojásokat kettéválasztottam. A fehérjéből habot vertem egy csipet sóval. A sárgáját a cukorral és olajjal "fehéredésig" kevertem. Ehhez adtam tojásfehérje habot több adagban hozzá óvatosan keverve, hogy ne törjem össze. A lisztet és a kakaót átszitáltam, összevegyítettem és ezt is a habba forgattam. Egy 20 cm átmérőjű szétnyitható tortaformába töltöttem, kicsit odaütögetve az asztalhoz, hogy elsimuljon és kijöjjenek belőle a buborékok. 160 fokra előmelegített sütőben alul-felül sütésen kb. 10 perc alatt megsütöttem (tűpróbával ellenőriztem, hogy átsült-e.) Az ablakba tettem kihűlni (mint ahogyan a Tom és Jerryben szokták).
A mousse:
A tejszínt laza habbá vertem robotgéppel, majd hozzáadtam a cukrot és tovább vertem, míg kemény hab lett.  A csokoládét vízgőz felett egy tálban felolvasztottam, fokozatosan  belekevertem  a narancslikőrt és a kardamomot is. Langyosan a felvert tejszínhez kevertem és robotgéppel addig vertem, míg hűlni, szilárdulni kezdett. Ekkor a kihűlt tortalapra halmoztam a formában, tetejét elsimítottam és egy éjszakára a hűtőben tettem dermedni.

Másnap egy éles késsel körbevágtam a forma szélénél, levettem a formát. Tetejét villával megcirádáztam, megszórtam kakaóporral. Némi kis hullámot is küzdöttem a szélére egy kevés félretett mousse-al.



Nincsenek megjegyzések: