Összes oldalmegjelenítés

2015. október 18., vasárnap

Tárkonyos zöldbableves

Gyakran sok mindent főzök egyszerre és megmarad egy.két adag másnapra, ami pont nem elég ez ebédhez, A bécsi palacsinta mellé ezt a gyorsan elkészíthető levest ütöttem össze.


Hozzávalók: 4 fő részére
  • 1 tk repceolaj
  • 7 dkg bacon
  • 30 dkg zöldbab
  • 2 közepes sárgarépa
  • 1 közepes petrezselyem
  • 1 csipet só
  • 5-6 tekerés bors
  • 1 l marhahúsleves vagy alaplé
  • 1 marék eperlevél tészta
  • 1 ek aprított petrezselyemzöld
  • 1 tk aprított tárkonylevél
  • 1/2 citrom leve
  • 1 dl 20%-os tejföl
  • 1 tk étkezési keményítő

Elkészítése:

A bacont csíkokra vágtam és pirítani kezdtem egy kevés olajon. Közben megpucoltam a répát és felszeleteltem,  a bacon mellé tettem és 2 percig dinszteltem, majd hozzáadtam a zöldbabot is. Sóztam, borsoztam. Átkevertem, majd felengedtem 1 l marhahúslevessel (milyen jól jött, hogy éppen azt főztem előző nap). Kb. 10 percig forraltam, ezalatt a zöldségek nagyjából megpuhultak. Beleszórtam a tésztát és ameddig főtt, egy merőkanálnyi levessel elkevertem a tejfölt és a keményítőt és visszaszármaztattam a fazékba. Csak ekkor adtam hozzá a felaprított zöldfűszerket és a citromlevet. Megvártam, míg egyet rottyan és már el is zártam a lángot. A leves elkészült.

Nincsenek megjegyzések: